Weer thuis

Sloveniƫ, Catez ob Savi

Gistermiddag waren we naar het speelland, ik deed 10 Euro in de muntjes apparaat en kreeg dan 12 muntjes. Het eerste waar we een muntje in wilden doen ging niet , de volgende ook niet. Dan kregen we van een Duitse dame te horen dat je dan muntjes uit een andere automaat had moeten halen en dat op het bordes en daarbuiten dus 2 verschillende waren. Dus teleurgesteld gingen de meiden naar de andere speelapparaten. Theresa deed een muntje in een simulator en dat ding simuleerde niets maar wel geld weg. Een ander apparaat wilden ze met zijn tweeen in maar dan moest je ook 2 muntjes erin doen anders kon er maar een water spuiten. Maar ook met 2 muntjes kon er nog steeds maar een water spuiten. Ik had de muntjes verdeeld dus ze moesten maar kijken wat ze er wel mee konden en Jan bleef bij ze en ik ging geld halen . Maar de automaat was buiten werking. Ik kwam terug bij Jan en de kinderen en Theresa helemaal blij want ze hadden van die dame een hand vol munten gekregen voor de andere apparaten want haar kinderen waren het zat. Dus alles was weer goed, Terug gekomen zei ik tegen jan laten we even met de auto naar Brezice gaan dan moet je even stoppen bij de receptie want als het goed is kan ik daar ook geld opnemen. Die deed het wel en dan doorgereden naar Brezice want iets eten op het park is zeer duur geworden. We besloten pizza te gaan halen en uiteindelijk had ik een super grote pizza bij de pizzeria voor 6,50 Euro. We hadden er genoeg aan. Nog snel wat bij de Lidl meegenomen voor onderweg .
Het meeste had ik al ingepakt en Jan in de auto gedaan.

Vanmorgen om half 7 wakker van Sabrina die wilde haar Tablet maar ik haar gezegd dat ze die pas in de auto krijgt. Ze mocht wel alvast ontbijten want ze had honger. Dus toen Jan en Theresa te voorschijn kwamen was Sabrina al helemaal klaar , aangekleed en ontbeten. Dan de bedden afgehaald en alles wat we nog hadden in de auto gedaan. De kinderen in de auto gezet en ik samen met Jan de tent aan schoongemaakt. Het echtpaar van Roan gebeld en gezegd dat wij klaar stonden om af te reizen en ze zei ga maar controleren doen we later en als het in orde is dan verscheur ik het bankpapier.
Half 9 klaar en dan op weg gegaan. Eerst nog bij de receptie betalen en de borg innen. Voor ons vieren 7,50 per nacht toerismebelasting. Ja dat was ook flink duurder. Normaal kon ik het van de borg betalen maar daar redde ik het niet mee.
Dan eerst maar even voltanken voor 1.49 de liter . Op weg gegaan want we reden binnendoor omdat we niet over de Kroatie tolweg willen en ook niet over Llubljana. Voor de tolweg moeten we dan de grens over later weer terug naar Slovenie en dan nog de grens Oostenrijk. Daar hebben we al slechte ervaringen mee gehad. We nemen het uurtje langer rijden in koop en het is heerlijk relaxt. We zouden eigenlijk een stop maken als we Oostenrijk binnen waren maar ja de vakantie is echt afgelopen en het regende in Oostenrijk en het was niet warm. Liepen we vanmorgen in hemdje en korte broek nog buiten nu denken we aan een winterjas. Thuisgekomen de auto leeggehaald en alles opgeruimd. De eerste was zit al in de droger en de tweede in de wasmachine. Jannick en Meli zijn thuisgekomen dus de kinderen door het dolle en ik heb even rust om mijn dingen te doen tot zij weer weggaan. Morgen is het herfstfeest van het RK en ze zijn volop aan het opbouwen (nu dus taart aan het bakken) De kinderen gaan morgenochtend na het ontbijt naar Ingrid. Kunnen ze eerst acclimatiseren bij ons. Theresa heeft al haar schone kleding al opgeruimd en is met haar paarden aan het spelen want die moeten ook weer op stal gezet worden na 14 dagen vakantie. Dan ook nog 3 veulens erbij gekregen dus daar is werk. Sabrina was alweer aan het dansen bij de Alexa. Opa en Oma hebben alle tassen uitgepakt en de katten rotzooi geruimd.
Jannick vertelde dat volgende week de pellets komen , zouden er al zijn maar het bedrijf rijdt niet meer over onze brug en heeft de gemeente gebeld en gezegd dat ze pas leveren als het Bauamt bevestigd dat ze erover kunnen rijden. Het is hier in de nacht al 5 graden dus tijd voor de verwarming komt er echt aan. De gemeente zou er voor gaan zorgen.

Ik heb net de houtkachel aangemaakt , we hebben het zo koud.

Weer fijn om thuis te zijn kan je weer voor bereiden op de winteršŸ˜€

Erna 2022-09-09 15:42:53

Wat hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!!!