Dagje Flomarkten

Oostenrijk, Bad Mitterndorf

Dagje Flomarkten.

Sonntag 13.März
Vroeg opstaan voor de zondag want we gingen naar Bad Mitterndorf naar de Grimminghalle waar een Flomarkt was. Het sneeuwde en het heeft overdag steeds weer gesneeuwd. Bij ons bleef het niet liggen maar ietsje hoger wel. Jan had geen zin dus ik reed met de familie van beneden mee. Het was een super leuke beurs met veel dingen en kwalitatief en prijzen goed. Ingrid heeft veel gezelschapspellen gekocht , sommige nog helemaal nieuw ingepakt. Boeken en nog wat andere dingen.
Ik had alleen een cd met kinderliedjes en een boekje erbij waar met muzieknoten ook de tekst in staat. Kreeg van die dame ook nog een andere erbij met gute Nacht Geschichten. Theresa helemaal blij met een cassetterecorder voor thuis, ik heb ongeveer zo iets waar ze bij mij mee speelt en luistert.
Ik wilde eigenlijk nog wat lekkers voor de koffie meenemen maar wat wij lekker vinden was toen we klaar waren al uitverkocht.
Jan was in de badkamer bezig met een tegelwand te gronden en later lakken. Dat deed hij in een oude zwembroek.
Terug naar huis gereden en ik heb snel eten gemaakt. Ik had Dolmadakias, Salade, Tomatenreis en Kofta gemaakt en een handje vol Patat.
Dan kwam Jannick al weer zeggen dat we weer op pad gingen want ook in Haus was een 2e hands kinderspullen beurs. Was klein en we waren snel uitgekeken. Het was er duur en weinig en veel babyspul. Maria stond er ook met een kraampje , ik had haar eerst helemaal niet gezien . Kreeg 2 dikke zoenen van haar . Ingrid vond toch nog daar een Tip Toi spel voor als je in de auto een lange reis maakt. Onderweg terug zat Theresa al met een kaart voor haar en elke keer als we een verkeersbord tegen kwamen die erop stond werd er gejoeld. Ze is zich ineens bewust dat er overal verkeersborden staan en dan is de volgende stap leren waarom en wat ze betekenen.
Maar wel wat lekkers meegenomen voor de koffie . Maar ja Theresa kwam gelijk mee naar boven want het Tip Toi spel moest op de stift gezet worden en dat doe ik met de computer. Ik heb ze op beide stiften gezet en de oude stift in de doos gedaan dan kunnen ze die meenemen als ze op vakantie gaan. Ik heb ook de nieuwere versie waar je muziek of hoorboeken mee kan luisteren en een koptelefoon erop kan aansluiten. Dus het werd onze taart delen met Theresa die het zich goed liet smaken.
Het is nu half 5 en de rust is weer gekeerd.