Eindelijk weer mooi weer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

donderdag 7 mei 2009
Eindelijk weer super mooi en warm weer. Alles is al zo groen, en dan die strak blauwe lucht erboven. Alleen de wind blijft koud want die strijkt langs de sneeuw op de bergen.
Jannick belde of Jan hem snel kon ophalen uit school want hij ging met de trainingsgroep van Heli fietsen (race). Het is zijn oude trainingsgroep van school.
Ik had nog een magazijn van een wapen van Reini gevonden , waarschijnlijk uit een van de wapentassen gevallen. Dus in een envelop gedaan met een briefje erbij en naar zijn huis gaan lopen, ik weet sinds van de week ongeveer waar hij woont maar bij het huis aangekomen kon ik niet vinden wat zijn brievenbus is of waar hij woont. Maar zijn auto stond in de carport dus heb ik het maar tussen de ruitenwisser geschoven. Thuis gekomen even zijn telefoonnummer opgezocht en hem een smsje gestuurd. Hij belde me eind van de middag dat hij het gevonden heeft en dat hij een cd-rom voor Jannick,s Polarhorloge heeft , als het tenminste een tussen de 100 en 400 serie is, maar dat weet ik niet. Anders kan hij er wel een bij Polar krijgen. Wij hebben het geprobeerd via internet maar dan krijg je geen reactie.
De stroopwafels die ik voor hem had meegenomen laatst uit Nederland waren lekker en hebben geen kans gekregen om oud te worden. Hij houdt van de caramel smaak. Dus ik weet al wat ik de volgende keer weer mee mag brengen.

Vrijdag
Ik had geen zin om weer zo vroeg met Jan mee te gaan en omdat het super mooi weer was ben ik gaan lopen. Een duurtraining, het was om half 10 al 20 graden in de zon en het was dus echt warm om te lopen. Ik ben bij ons vandaan naar de Untergrabnerhof dan rustig naar boven gelopen, en dan naar het dorp en dan weer een stuk omhoog. Daar vandaan helemaal terug tot aan de Feistererlift en dan naar beneden naar ons terug. Ik was in ieder geval er tevreden mee.

Zaterdag
Jannick had vannacht dienst gedaan en Jan heeft hem opgehaald en Viktoria opgehaald.
Jannick kent haar van de sanitätercursus. Ze is tot zondagavond bij hem. Ze hadden vanmiddag racletten met het jeugd rode kruis. Ze woont in Stainach.
Haje en Einar kwamen mij ophalen want ik ben mee gegaan naar Gröbming waar de Juwelenlauf was. Bij de inschrijving mocht Einar een lootje trekken en hij had nog prijs ook een tas vol dingen. De kinderen hadden al een schoenentas vol dingen gekregen. Einar liep mee en had een tweede plaats, Haje liep de 4 km funloop.
Doordat Einar een prijs had gelopen moesten we wel wachten en dat werd zelfs heel laat want de prijsuitreiking begon na 18 uur. Er werd ook een film getoond van de loop van vorig jaar en Einar kon zichzelf zien en ook Carolien kwam er op voorbij. Gelukkig super mooi weer, lekker buiten op het gras gezeten. Einar lekker spelen in het springkasteel. Het was een super gezellige happening.
Voor Jannick kwam deze loop iets te vroeg want hij had dan 12 km moeten lopen. Hij is net uit zijn regeneratieperiode. Jan kon niet lopen omdat de 12 km pas om 15.00 uur zou starten en hij moest om half 5 weer werken. En ik loop de 8 km (dames) gewoon nog niet hard genoeg.