Zware stoffige arbeid

Ik stond onder de douche toen Jannick kwam vragen of wij klaar waren. Uh nog een half uurtje. Ik had niet gezien dat hij gisteravond een smsje had gestuurd met Mark komt om 8 uur, Dus een beetje later begon het werk. Je vreet stof ondanks het met plastik afplakken de deur naar buiten staat open en het lijkt of er rookwolken uit komen. De herrie valt mee maar het stof verschrikkelijk. Nu 10 uur en 1 betonwand is weg , nog 1 betonwand en een steenwand van 30 cm dik nog. Ze zijn nu eerst naar Letmaier voordat die dichtgaat. Dus zitten wij ook even bij te komen. Jan heeft net al het puin naar beneden gebracht en ik alles naar de trap gezeuld.
Dan is het 11 uur en de tweede betonwand is eruit. Al het puin naar beneden gesjouwd. Jan is niet te pruimen we hebben geen idee waarom. Het werk wordt voor hem gedaan. Ik had hem vanmorgen een puinzak gegeven en gezegd dat het puin beneden in zakken moet worden gedaan. Op een gegeven moment vraagt Jannick om zakken of emmers en ik vraag Jan waar zijn de emmers . Nou die stonden beneden . Ik zeg hem die hebben we nodig om met puin te vullen. Dan vraagt hij waar zou het dan inmoeten? Nou in de zakken die ik heb gegeven . Nou dat was niet waar. Oke stort het dan maar buiten op een berg. Ondertussen nog wel een paar zakken gevonden maar hij weet gewoon niet wat hij doet. Jannick komt en vraagt iemand de stroom eraf gehaald en ik nee en Jan nee. Dan loopt Jannick naar de slaapkamer en zegt het ligt brandt bij pa en de stekker was eruit. Dan doet hij dat en weet het niet meer. Dan is hij laaiend. Je kan hem beter niet in de buurt hebben als je bezig bent. Maar waar moeten we hem heen sturen?.
Jannick zei maar goed dat we de wand eruit breken achter de betonwand van de keuken was het een en al zwarte schimmel. Tja wij zijn de badkamer nog niet vergeten na het verwijderen van bad enz. Overal zwarte schimmel achter. Overal het hout achter de wanden verrot.
Het is een goede klusdag want het sneeuwt dus niks op een terras zitten. Ik ben beneden gaan koken een reuze pan met spaggetti. Dan om kwart voor 1 iedereen wassen plassen en aan tafel en op Meli gewacht. Die hoefde vandaag maar tot half 1 of zo te werken. Dan gezamelijk gegeten en daarna koffie gedronken.
Om 2 was het laatste restje van de bodem eruit. Dan zijn Jannick en Mark naar Schladming gegaan om de elektrospullen op te halen die ze nodig hebben. Ze hadden 2 dagen ingepland en zijn ondertussen verder dan ze hadden gepland. Ik hoop dat er elektro kan worden aangesloten vandaag anders zitten we vanavond in de slaapkamer want dat is de enige plek nog waar we stroom hebben. Anders moeten we voor de vriezer onder de koelkast ook een noodstroom aanleggen. Ondanks het afplakken vreten we stof dat wordt de komende weken alles soppen en alle kasten leegmaken en schoonmaken. Ruimtelijk is het een enorm verschil nu al. Ondanks de zooi ben ik er blij mee.
Een deel van de leidingen is klaar en ik heb in ieder geval weer stroom. Jan stofzuigen en ik dweilen. Daarna zijn we zelf gaan douchen en heb ik wat te eten gemaakt. Ik had nog een doos met lekkere hapjes. Die had ik gekocht voor oud en nieuw maar toen zijn we uiteindelijk met de hele meute gaan fonduen en racletten.
Het grootste deel ligt achter ons.

Aardig project ben je nog wel ff zoet mee

Erna 2022-04-09 20:37:26

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan worden.