Sushi maken is ook een vak

Freitag 10.Juli
Weer prachtig zonnig en warm weer.
We gingen samen met Theresa naar Liezen want daar was Italiaanse markt. Allemaal erg lekker maar erg duur. Theresa is een echt kaasmonster want bij elk kraampje wilde ze de kaas proeven en daar zaten best pittige kazen bij. Dan nog een beetje rond gelopen door Liezen, heerlijk met dat mooie weer. Nog wat boodschappen meegenomen en naar huis.
In de middag heeft Jan de houten lijsten van het badkamerplafond eraf gehaald. Foeilelijke dingen en allerlei soorten van smal tot heel breed, met rand en kromming enz. Tja we weten nu waarom sommige heel bred zijn want daar waren gewoon de tegels te kort. Het ziet er niet uit. Het plafond zelf laat zich net als in de keuken niet verwijderen want die is aan het plafond gekit. Alles vol met roestige spijkers of schroeven. Jan heeft alle lelijke plekken al glad gemaakt en aangetipt en toen was hij het even zat. Maar het ziet er al een stuk rustiger uit ook al zijn de tegels niet mooi. We moeten toch ergens beginnen. Ik ben een grote wandeling gaan maken eerst naar de Unimarkt gelopen vandaar naar de Billa dan naar de Spar en dan over de Hauptstrasse terug naar huis. Dan ben ik voor het eerst sushi gaan maken. Ik ben niet helemaal tevreden de rijst had kleveriger mogen zijn en zachter ook al heb ik precies gedaan wat erop stond. Voor de rest de Makis vielen daardoor uit elkaar. Maar goed al de rollen in de koelkast tot morgen. Dan soezen gaan maken en ik heb mijn dag niet , zijn nog nooit ingezakt maar wel vandaag dus en dat zonder de deur geopend te hebben.
Tja toch open gesneden en gevuld met kersenjam en advocaatroom smaken best.
Ondertussen kwam Jan weer thuis van zijn werk. Jannick kwam langs om 2 zakken met knabbernossistukjes te brengen die hij voor ons uit Stainach had meegenomen. Stellen we zeer op prijs en ze smaakten prima tijdens het kijken naar de serie Homeland die we op het Amazonaccount kijken van Jannick met zijn stick . We zijn ondertussen aan de 2e Staffel bezig.