Het was weer eens zo´n dag

Vanmorgen werd ik wakker om half 7 omdat ik bijna de moord stak. Een heftige reflux en dus zeer benauwd. Opgestaan want dan kan ik niet meer liggen. Na een half uurtje de tafel gedekt en een kwartiertje later kwamen ze boven. Gezellig ontbijten.Meli ging slapen want die heeft vanavond nachtdienst. Jannick nog een koffie tot om half 11 de koelkast kwam. Tja dat was een drama apart. Die kerels lieten de koelkast staan want volgens hen kon de koelkast niet over de trap en ze wilde ook niet achterom dan hebben ze geen trap want dan zouden ze wegzakken met hun kar. Goede raad was duur en toen ik hen wilde helpen kreeg ik de volle ontlading. Om half 12 hebben ze schijnbaar toch hulp aangeroepen en is de koelkast in de keuken terecht gekomen door het trappengat gewoon. Maar Meli kan het gewicht niet aan, wij ook niet dus er moest een sterke man komen. (dat had ik al gezegd) Moeders zijn maar domme figuren. De 2 kinderen zitten nog bij ons.
Er zijn uiteindelijk 2 vrienden gekomen en Jannick heeft samen met hen de koelkast met een steekwagen gewoon door de tuin naar binnen gebracht en probleemloos. Dus dat hadden die kerels ook gewoon kunnen doen. Het is een prachtige site by site en een binnendeur achter de voordeur van de koelkast. Zeer praktisch. De deur open met het clipje en dan is de halve bovendeur open en kijk je in kleine vakken aan de deur en aan de 2e deur. doe je de hele deur open dan is die binnendeur gewoon mee open en kan je ook vanaf die kant erin. Wat een ruimte. Ze konden hun geheel gevulde koelkast erin kwijt en hadden nog zo veel ruimte over. De spullen uit de vriezer verdwenen aan de vriezerkant ook met gemak in. Hij is wel breder maar minder hoog en het verbaasde ons allen wat de koelkast aan ruimte bied. Hij biedt koud water en ijsblokjes.
Het was zo´n dag dat alles fout gaat, Jannick had zijn auto naast het huis staan naast die van ons maar had hem voor de garage gereden omdat hij met de koelkast erlangs wilde. Geen probleem tot hij de auto weer wilde terug zetten en die deed niets meer. ÖMTC gebeld nadat hij samen met Mark alles had doorgenomen. Ik ben niet zo´heel dom want ik zei hem dat is de accu. Het probleem wij konden er met de auto niet uit en Meli ook niet want haar auto stond in de garage. Theresa had een feestje in Mitterberg om 3 uur. In nood kon Jannick de auto van Mark gebruiken. De ÖMTC zou om 2 komen . Het werd wat later en zie het was de batterij. Opgeladen (volgens de ÖMTC moet hij een nieuwe batterij) De auto laten lopen snel Theresa en ik erin en Jannick mee naar Mitterberg naar het feestje van Matthias. Jannick vroeg waar het was en ik zei het hem en hij vroeg de boerderij waar toen brand was? en ik geen idee en Theresa wist het ook niet. Er staat een vrij nieuw huis en zo naast alle oude gebouwen. En ja toen we daar waren zei Jannick ja hier was de brand, Bij het Krapfenbakken buiten onder de carport was ze even naar bionnen gelopen en de vlam in de pan geslagen en het hele huis is tot de bodem afgebrand. Vandaar het nieuwe deel dat er staat. Theresa is graag bij Matthias op de boerderij en Matthias schijnt dol op Theresa te zijn. Vorig jaar waren we ook daar op zijn feestje en ze is een paar keer gaan spelen.
In de avond was het zo koud dus snel de kachel aan en nadat Jannick Theresa weer opgehaald had stond hij ook voor de kachel te warmen. Zo heerlijk een houtkachel.