training,stage ambulance en Ritisbergtriathlon

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 28 juli
Vandaag als training 85 km gefietst, ik ben vanuit Ramsau naar Liezen gefietst en dan terug tot Schladming. Ik heb ook altijd thuis nog oefeningen te doen. Ik heb een schema met stabilisatie oefeningen, rek en strek oefeningen, en ik moet droogschieten.
Het was wel warm met fietsen.

Dinsdag
Vandaag 25 km rolskien, dan nog 45 minuten dubbelstokken. De 25 km heb ik op de rolskibaan gedaan en het dubbelstokken op Vorberg. Rolskien mag hier niet op de openbare weg , alleen op Vorberg knijpen ze wel eens een oogje dicht. We kregen regelmatig met school trainingsgroep een bekeuring maar die betaalde school dan. Nu ik zelfstandig train ben ik wat voorzichtiger want een bekeuring is voor mij veel geld. Dubbelstokken is op de rolskibaan met de vele klim niet zo geschikt. Het was vandaag erg heet.

Woensdag
Vanmorgen naar de sportschool, 10 km ingefietst en 3 km gelopen, dan baantjes zwemmen in het zwembad. Ik heb vandaag toch een neopreenpak gekocht, het water was in Aigen en in Aich erg koud maar haalt het niet bij hoe koud het bij de Ritis is. Er worden bij de ambulancedienst al weddenschappen afgesloten over hoeveel er tijdens de wedstrijd onder gaan. Ik neem maar het zekere voor het onzekere en start in neopreen. Het is 400 meter zwemmen en we gaan meerdere malen over het diepe koude deel. Ik ben gaan proefzwemmen en ik heb eerst 100 meter zonder gezwommen, toen kreeg ik al last daarna heb ik 2000 meter in neopreen gezwommen zonder problemen.
Ik had vandaag een fietstraining van 70 km er was wel een slecht weer waarschuwing. We hebben al een paar keer echt noodweer gehad , als er veel regen bij valt zijn er overstromingen en modderstromen. Ook het onweer is dan heel gevaarlijk , vaak valt er ook nog hele grote hagel. Als zo’n waarschuwing komt moet je die wel serieus nemen, ook al weet je niet of het ook op de plaats komt waar je bent. Mijn moeder was vorig jaar op de Ritisberg en toen de waarschuwing kwam zijn er mensen naar bovengereden om de mensen boven te waarschuwen maar toen ze daar kwamen was het slechte weer er in 5 minuten. Ze konden daar gelukkig in de Ritisalmstube schuilen, er was heel veel schade toen en ze zijn met taxibusjes van de berg afgehaald omdat er ook geen liften meer mogen werken. Zo snel kan het gaan. Ik krijg zelf altijd op mijn telefoon de waarschuwing, ik neem hem altijd mee, hoewel niet overal vooral in de bergen niet altijd bereik is.

Donderdag 31 juli
Vanmorgen rolskitraining, 35 km en daarna zo,n 45 minuten rolskikrachttraining.
Kwam Sergei tegen en ik maar denken dat hij nog steeds niet van vakantie terug was, bleek dat hij zijn telefoonnummer heeft gewijzigd. Een misverstand dus en ik had geen nieuw nummer van hem. Hij heeft zijn nummer gewijzigd omdat hij niet gestoord wil worden , ik heb zijn nieuwe nummer wel gekregen en hij heeft me gevraagd als trainingsmaatje. Ik kan bij lange na niet tegen hem op maar het is uiteraard prettig om samen te trainen. Hij wil nog 1x vlammen en dan op de Olympische spelen van 2014. want 2010 komt te vroeg. Hij weet nog niet of hij voor Rusland of voor Wit-Rusland start. Ik wil ook naar de Olympische spelen van 2014 dus het is voor mij een uitdaging om met hem te trainen. Hij vond me sinds de laatste keer dat hij mij gezien heeft dat ik een enorme groei heb doorgemaakt en dat ik er veel beter uitzie. Hij heeft me ook gezegd dat mijn ronde tijden op de skies veel beter zijn dan die van de zoon van Alois Stadloiber. Beide goede langlaufers. Alois had hem gevraagd om met zijn zoon te trainen maar hij verkiest mij. Sergei wil zaterdag ook meedoen aan de triathlon maar heeft geen neopreen , hij vroeg mij of ik nog wat had maar ik heb zelf sinds van de week pas een neopreen. Hij wil kijken of het zo gaat want het water is erg koud en hij gaat het waarschijnlijk vanmiddag proberen. Anders komt hij kijken om mij aan te moedigen . Kunnen we gelijk wat trainingen afspreken.
Sinds deze week training op een schema die Erik van Leeuwen mij toegezonden heeft.
Het is wel anders trainen want hier kreeg ik bv 3 uur fietsen met 1500 hoogtemeters erin. Erik vraagt om kilometers. Ik train nu volgens het Duitse systeem. Ook heb ik uiteraard de afgelopen 3 jaar op een langlaufschema getraind en nu is het op biatlon gericht.
Wat ik zelf heb gemerkt en wat iedereen zegt dat de triathlontrainingen mij zo enorm goed doen. Mijn spiermassa veranderde niet in de afgelopen 3 jaar en nu neemt mijn spiermassa toe. Vooral mijn bovenlijf ontwikkeld zich ten goede. Ik heb nu hoop om nog eens een sixpack te ontwikkelen. Door meer lopen en de loopscholing van mijn vader , is mijn lopen er flink op vooruit gegaan. Ik heb steeds heel sterk het gevoel gehad dat de trainingen van Heli voor mij niet de juiste waren. Ook ben ik iemand die een vol wedstrijdschema moet hebben en Heli was altijd zo van niet te veel wedstrijden. Ik heb de wedstrijdspanning nodig en vooral een wedstrijdritme. En psychisch zit het gewoon veel beter. Je kan tegen jezelf zeggen trek je de dingen niet aan maar in je onderbewuste doe je het toch. Of ik ging slecht slapen.
Vanmiddag nog wat zwemtraining in de Ritissee.

Vrijdag
Stage op de ambulance van 7 tot 17 uur. Behalve mijn droogschiet oefeningen en mijn stabilisatie oefeningen niets gedaan.

Zaterdag 2 augustus
Vandaag de Ritisbergtriathlon.De 2e triathlon in de Alpentriarhlon. De start was om 16 uur en ik had een goede zwemstart, kwam als 5e uit het water ondanks dat er een vent was die me tot 2x naar onder trok en duwde.
Fietsen ging niet lekker mijn ketting wilde niet goed schakelen en daardoor verloor ik veel tijd. Lopen ging wel lekker. Ik werd in de jeugdklasse opnieuw 4e met dezelfde jongens voor me als in Aich en ik werd dus ook 4e in het klassement. Felix Waldhuber werd opnieuw eerste in de jeugdklasse. Hij is een geweldige triathleet maar hij traint al 6/7 jaar triathlon zei zijn vader. Dus ik hoef me niet te schamen na mijn 3e triathlon en 2 maanden training.

Zondag
Vandaag op de fiets naar Schladming want ik moet van 7 tot 17 uur stage lopen op de ambulance.

Uitslag van de Ritisbergtriathlon

zwemmen 6.45.9 met een 2e tijd
fietsen 42.38.5 met een 5e tijd
lopen 26.45.8 met een 6e tijd

totaal 1.16.10.02 een 4e plaats

dit maakt voor het alpentriathloncup totaal 2.42.09.07 dus ook de 4e plaats.