het blijft warm en in de avond en nacht veel regen

Oostenrijk, Schladming

Zo na enige arbeid staat er in het jaar 1989 de fotos vanaf 1954 in volgorde tot 1989. Helaas niet compleet want ik heb aan mijn kinderen allemaal hun albums mee gegeven en heb niets digitaal daarvan. Jan heeft ook niet echt veel door de scheiding waarschijnlijk veel bij Riek gebleven-
Tot pakweg 1984 staan de fotos erop die we hebben en ik ben nog met het laatste plukje van wat Jan heeft bezig. Verder nog een grote bak vol fotos maar ik denk allemaal van na 1991. Het loopt door tot de laatste reis van dit jaar 2018.

Vanmorgen was ik wakker voor de wekker en snel douchen want we moeten naar de HNO in Schladming. Ik vind het wel fijn als we een vroege afspraak hebben meestal minder uitloop en je hebt nog wat aan je dag. Geen idee waar ik last van heb want ik ben doorlopend moe. Of het door het weer komt?

Zo dat was een ochtend uitzitten bij de HNO. Jan kon op mijn afspraak en ik heb een nieuwe gemaakt omdat het voor mij alleen maar een controle afspraak is. Omdat jan nieuw was moest hij ook voor een gehoortest en zijn gehoor is slechter maar nog niet te slecht. Hij is dus doorgaans oostindisch doof.
Hij moet wel een nacht naar Schwarzach naar het slaaplab om te kijken of hij zijn adem uitzet als hij zo snurkt. Morgenochtend bellen voor een afspraak daar. We waren er om 9 uur en ik geloof om 11 uur klaar. Dan nog wat boodschapjes en naar huis. Bij de Kammimbiss wat te eten gehaald want het was al 13 uur en meegenomen. Thuis hebben we het opgepeuzeld. Het was er weer ontzettend druk met werklui die eten kwamen halen dus het was even wachten maar dan heb je ook wat.
Nu even zitten want het is wel vermoeiend zo´n ochtend hangen.
Het is nog vrij warm weer maar stevig bewolkt en gelukkig niet zo heet als gisteren. Het had gisteravond en vannacht weer flink geregend en onweer.
Het is veel te warm voor de tijd van het jaar en de directe zonstraling op de bodem doet vocht verdampen die langs de bergen omhoog gaat dan zet het zich boven om in wolken die zich dan ook weer ontladen in de hoosbuien. De bodem neemt geen vocht meer op nog meer verdamping en nog meer vocht naar boven enz. Er komen steeds meer Murabgangen en zo en overstromingen.
Op dit moment waait het ook weer flink- Ingrid kwam met de kinders vooorbij.
En ja eind van de middag hoosde het weer.
Jannick kwam nog even een bakkie doen en verder was het een rustige dag- Lekker opgeschoten met de fotos van Jan en ik denk dat morgen het laatste er op kan. Dan kan ik weer verder aan de grote doos waar vanaf 1991 van alles in zit. Houd mij van de straat.