Geen paspoort

Nederland, Den Haag

Montag 19.Oktober
Een vroegertje, 6.15 liep de wekker af, 6.30 ontbijtje wat al klaar stond. Om 7 uur op pad, we werden uitgezwaaid door Jordy die helemaal voor ons was opgestaan. Diane was voor ons al de deur uit naar haar werk. We deden er toch meer dan 2 uur over om in Den Haag te komen, geparkeerd onder het stadhuis. Dan pasfotos gaan maken in de Wagenstraat en dan hadden we tijd tot 11 uur want dan konden we ons nummertje voor de balie krijgen. Even in de Hema koffie gan drinken met een sauzijsenbroodje erbij. Wat Sint inkopen in de Hema en het was tijd om naar het stadhuis te gaan. We leggen onze papieren neer en dan vonden ze onze ZMR van het gemeentehuis in Gröbming niet goed genoeg om aan hun eisen te voldoen om te bewijzen dat we nog Nederlander zijn. Het staat op dat papier van het gemeentehuis dat we Nederlander zijn en er staat nergens wat je dan voor papieren moet hebben. Zegt ze als u nu aanvraagt kunt u bij afhalen andere papieren meebrengen. Ik we gaan totch echt niet even op en neer naar Oostenrijk, zegt ze met de post nou dat risico neem ik niet want ik geloof niet dat het voor vrijdag dan hier is en je moet papieren persoonlijk op het gemeentehuis afhalen dus dan gaat het ook niet per post. We vonden het wel goed zo en we zijn weg gegaan , gaan wel een keertje in november naar Wenen of zo misschien gelijk naar de kerstmarkt . Willen we toch een keer.
Dan naar Erna gereden die ook stom verbaasd was dat we er al waren.
Af en toe is het zo getouwtrek hier en ze zijn niet duidelijk wat wel en wat niet op het consulaat hadden we het niet eens nodig bij de paspoort aanvraag. Hetzelfde is dat we hier persoonlijk moeten afhalen en bij elk consulaat ze na de aanvraag het opsturen.
Ook stond er ergens dat een paspoort in Nederland ergens iets in de 80 euro maximaal kost en wij moesten hier dan 109 ophoesten pp dat snap je toch niet.
Bij een consulaat betaal je altijd meer en dan betaal je ook het aangetekend opsturen maar dat is altijd goedkoper dan 2x te moeten gaan. Scheelt vrijdag weer hoeven we niet op te halen ook.

Wat een tegenvaller!!!

Annemarieke 2015-10-19 17:29:18

Hallo Nicolette. M.b.t. je paspoort. Ik heb mijn paspoort in Wenen aangevraagd. Het kost 139 euro en je krijgt het keurig per post thuis. De ambassade ligt precies tegenover der "Oper", dus gewoon een leuk dagje Wenen. Vandaag heeft het bij ons dikke vlokken gesneeuwd. Het leek wel kerst. Ik wens jullie heel veel plezier in Nederland. Liefs, Danielle