Dag 4

Was rond 7 uur wakker nog een beetje tv en om 8 eruit gegaan. Je moet maar proberen enige structuur te houden.
Het is donker en grauw weer, dikke mist.

Lieve Marjanne , wat een shit dat Nick en familie het hebben. Hopelijk herstellen ze voorspoedig zonder al te veel prolemen. We hadden het pas nog over jou en dachten aan jouw voorraad kast met zelf ingemaakte dingen en de tijd van weer opnieuw kweken komt eraan. Zorg goed voor jezelf in jouw eigen koninkrijk.

Ingrid kwam koffie drinken met de kinders . Ze vertelde dat ze was gebeld door Sandra of ze kon komen koffie drinken met Belana. Nou nee heeft Ingrid haar gezegd want we houden ons aan de voorschriften.
Ik dacht als ik toch wat wil doen dan ga ik de 2 plantenbakken van Ingrid verven. Dus samen met Jan naar beneden en we waren al 20 minuten bezig om de deksel van het verfblik te krijgen . Dat is het nu maar het kan nooit meer dicht. Alles buiten in de tuin naast de schuur ingang gezet en kijk de zon kwam door en het werd zelfs zeer snel warm. De bakken zijn de zelfde kleur als het speelhuis Zweeds rood. Ik heb ze machinaal geschuurd dan geborsteld en geverfd. Ik vind ze super geworden. Het waren 2 oude plantenbakken van Sandra die ze weg wilde gooien toen heeft Ingrid ze meegenomen .
Barbara had gisteren gebeld dat ze voor Ingrid katjestakken had en Jannick heeft ze uit werk opgehaald. Ze heeft ze van het balkon naar onder gegooid. Ingrid ook weer helemaal blij. Ze is nu aan het paasknutselen en versieren.
De buren een eindje verder wonen ook net zoals wij samen Opa en Oma , Vader en Moeder en 2 dochters. Zitten ook met zijn allen in de tuin. Dat zie je normaal met speciale feestdagen maar ja allemaal niet werken en kinders niet naar school. Het is uitgestorven op straat.
Jannick is vandaag vegen dus komt hij laat thuis. Dat zijn altijd lange dagen maar hij rijdt in zijn eigen vrachtwagen met alles dicht en heeft met niemand wat van doen. Je weet maar niet waar alle extra uren straks weer goed voor zijn. De vakantie van Ingrid en Jannick eind mei naar Riga gaat waarschijnlijk toch ook geannuleerd worden. Ik had een voorspellende geest , totaal geen vakantie geboekt alleen het Koningsweekend in Graz maar ik neem aan dat die ook vervalt. De beslissing nemen ze half april , ik geloof daar niet in zelfs in Nederland is de Koningsdag gecanceld-
Ik kreeg mijn nieuwe fotoboek wel vandaag bezorgd . Helemaal blij ermee, samen met Jan bekeken. Ik loop een beetje achter en deze is van April, Mai 2017. Bijna het hele boek van meer dan 200 bladzijden is van onze vakantie in Nederland en met het familie weekend ter ere van Jan zijn 70. Geweldig om dat nu na 3 jaar terug te kijken. Jammer dat het niet meer mogelijk is want wij hebben er fantastische herinneringen aan en als we de fotos kijken is het niet te zien dat het dat niet was. Daarom onbegrijpelijk dat het niet meer gaat gebeuren. Het had dan vorig jaar geweest te ere van mijn 60. en de volgende had dan voor Jan zijn 75. geweest in 2022.
Maar we kunnen terug denken en kijken aan mooie tijden. Want voor ons was het dat.
Nu doen we aan overleven en hopen dat het gaat lukken.
Ik kreeg een telefoontje van Ingrid , we zitten in de tuin en houden koffiekransje komen jullie ook. Dus ja naar beneden met Jan en het was super in de tuin. Met koffie en pepernoten. Het is lastig voor Sabrina want het is nog te koud en nat op de bodem. En ze wil zo graag ook spelen. Ze zat op een klein stoeltje aan een tafeltje met haar kopjes en dingen. Maar ze wil liever op de grond. Om kwart voor 3 kwam er wind opzetten en zijn we naar binnen gegaan. Allemaal weer een frisse neus gehaald, ook de deur naar buiten gesloten maar het huis dus ook gelucht.
Het bericht kwam dat Flachau ook in Quarantaine is gegaan , tja sommige vooral Nederlandse mensen vinden het allemaal overdreven maar voor hen is het ineens ernst. Dat zullen velen in Nederland ook gaan ervaren want de kinderen thuis houden en met de hele buurt in het park gaan zitten heeft ook geen zin. Dan hadden al die kinderen ook op school kunnen blijven. Er gaan toch echt ook jonge mensen aan dood.