Koningsdag in Graz

Oostenrijk, Graz

Vanmorgen heerlijk uitgerust pas om 8 uur wakker , lekker badderen en dan Theresa geholpen. Een klein stukje wandelen van ons hotelappartement naar het hotel zelf.
Het ontbijt was zeer goed en ik geniet van Theresa als ze dan op haar bordje komkommer, tomaat, bosbessen. frambozem, druiven, plakje worst, plakje kaas, stukje brood en nog een yoghurt erbij en dan vraagt om een glaasje sinasappelsap erbij met water. Alles verdween langzaam aan van haar bord en dan is ze klaar en zegt het is genoeg Oma. Terug naar ons appartementje en zij ging wat tv kijken en wij opruimen en de auto inpakken. Jan heeft dan de auto op het parkeerterrein van het hotel gezet. Tegen 11 uur de kamer verlaten en naar het hotel waar het feest zou plaats vinden. Bij de ingang naar het Nederlandse deel buiten stond een lange rij om naar binnen te komen. Betalen, spelkaarten, streepjes op je gezicht in roodwitblauw lotnummer in de pot , welkomsdrankje oranjebitter en dan op de foto. Lekker bitterballen eten, er was een kaasverkoper en wij dus ook een stuk kaas gekocht maar de zelfde kaas hadden we toen vanuit Nederland voor 9 Euro de kilo en moesten nu 17,90 Euro de kilo betalen.
Het eten was a la carte en erg lekker en super gezellig.
Buiten op het terras deel was het gezellig druk, een binnenruimte erbij en beneden een grote tuin met speeltuin waar de spelletjes waren. De grote favoriet bij de volwassenen was spijkerbroek hangen waar veel belangstelling om te kijken ook was. De andere waar ook favoriet werd meegedaan en Theresa´s favoriet koekhappen.
Opa ging bliklopen en zakte door het blikje heen en lag languit. Moet kunnen maar ik vond het al heel wat dat hij meedeed en ik denk dat was de eerste en laatste maal.
Op de rommelmarkt een paar kinderboekjes gescoord en Jan een boekje over Amsterdam.
De locatie was geweldig en het weer speelde mee, Aan het einde werd het lot getrokken voor het KLM ticket Graz-Nederland retour. Het was later afgelopen dan we dachten ipv 15 uur was het bijna 17 uur. Maar een ongelooflijk leuke dag .
We waren pas rondom half 8 weer thuis.