3e Adventszondag

Vanmorgen vroeg wakker en een rondje ontbijt tv en dan eruit. Jan er ook uit gehaald. Allee ochtenddingen gedaan.
Gisteren heb ik de papieren van Jan met Digid die eindelijk werkt uitgeprint. Dan vanmorgen naar Liezen om ze bij de Krankenkasse af te geven.
Dus toen hij klaar was op weg naar Liezen. Dat ging soepeltjes ook al sneeuwde het licht. Na dagen van regen en echt flinke regen. De sneeuw is in de dalen bijna weg. Vanaf 1000m ligt er geloof ik nog wel sneeuw. Dan een stop in Stainach bij de Landena. Nog langs de Hofer . Dan in Prenten het vakantiehuis klaar maken voor de gasten die gaan komen. Bedden opgemaakt en de handdoeken klaar gelegd en nog een rondgang gemaakt. Dan terug naar huis. Boven sneeuwde het wat harder en bleef de sneeuw ook liggen. Dus het zit wel tot vlak boven ons. Tegen enen weer thuis en uitgepakt en opgeborgen en het eten ondertussen gemaakt. Ik heb ook kip opgezet voor een grote pan kippensoep. Past goed bij het weer en het verkoudheidsseizoen.
Dan met Jan samen gegeten.
Ik ben vroeg naar bed gegaan en wat tv gekeken.

Zaterdag 16 december
Vanmorgen lang blijven liggen, Jan slaapt altijd lang. Ik heb wat tv gekeken en ben dan opgestaan. De ochtenddingen gedaan. Aangezien Jan pas om 11 uur eruit kwam ook een stuk later middageten, Snel klaar want het waren kliekjes. Verder in de middag ook niet veel gedaan. Ik ben down en kom er even niet uit.
Eind van de middag een broodpakket opgehaald en wat inkopen meegenomen. Bij terugkomst stonden Jannick en Meli boven. Meli wilde wat make up of ik wat had. Er zat zo waar iets bij wat ze wilde gebruiken. Jannick rook heerlijk naar Davidoff. Ze gaan vanavond naar de kerstviering van het Rode Kruis. Ze hadden eigenlijk ook beide kerstviering van IPC waar ze beide werken. Maar het was geen probleem dat ze niet kwamen.
Ik heb vanavond mijn 3e kaarsje aangestoken, de kerstboom brand en mijn huisjes ook.

Zondag
Om half 3 wakker en mijn neus zat dicht en mijn mond had te lang open gestaan. Dus opgestaan, neusdruppels en wat gedronken. Ik was klaar wakker dus een uurtje tv gekeken en dan weer gaan slapen en zo waar in slaap gevallen. Dan om 9 uur wakker en ook gelijk opgestaan. Jan kwam er ook uit. Bed afgehaald en de was aangezet. Verder het grootste deel van de dag was gedaan in totaal 4 stuks. Middageten gemaakt en met Jan in de keuken gegeten. Gezellig met een tafelversiering en kaarsjes erop. Het smaakte prima. witlof met kaassaus, gekookte aardappels en een gehaktbal. Ik had voor het eten de vaatwasser gevuld en aangezet en na het eten leeggemaakt en nogmaals gevuld. De airfryer moest ik schoonmaken met de onderdelen daarvan schiet het al aardig op en weer 4 pannen in gebruik.
Gaat gelukkig verder allemaal vanzelf. Net koffie gedronken met Jan met een heerlijke marillenkrapfen. Nu een beetje Netflix . Net Jannick gesproken. Ipv eerst kerstdag eten ze 2e kerstdag bij ons. Ook prima. Ze hadden gisteren heerlijk gegeten bij Bierfriedl in Pruggern met het RK. Daarna zijn ze naar het bedrijfsfeest gegaan en daar nog behoorlijk lang doorgezakt. Dat was in Mittenberg. Ze waren vanmorgen vroeg al weer aan het werk maar nu einde van de middag bijna klaar.
Ze waren in Admond toen ze daar toch waren naar de Adventsmarkt van het Stift gegaan. Jannick minder sfeer dan de Wolfgangsee maar qua kramen meer en leuker.
Ik geniet van mijn krans met de 3 brandende kaarsen op de tafel. Nog een week en dan is het kerstmis.