Ik wilde het rustig aan doen

Oostenrijk, Steiermark

Sonntag 6.Dezember
2. Adventsonntag

Es ist die Zeit, die jeder kennt,
der unvergleichliche Advent.
Flink durch die Stadt, fast wie die Wiesel,
dazu glitzerndes Schneegeriesel,
die Vorfreude in Herzen klingt,
alles wird leicht, heiter beschwingt.
Es ist die Zeit, die jeder kennt,
der unvergleichliche Advent.

Een stralende zondag met veel zon.
Ook een hele rustige start gemaakt ik werd pas tegen half 10 wakker, geeft aan dat het gisteren een vermoeiende dag was. Dus nu toch maar wat rustiger aan doen.
Ik geniet nog steeds na van de leuke dag die we gisteren hadden. Ook wel gelachen, op het moment dat de Sint Nicolaas binnen kwam, op dat moment liep er een andere Nikolaus voorbij de grote ramen waar we zaten. Dat doet me denken aan vroeger want bij ons in de straat waren verschillende scholen waar tegelijkertijd het bezoek kwam, mijn moeder hield ons dan bij de ramen vandaan maar ik heb zelf gezien dat er een Sinterklaas in een leijk eendje voorbij kwam staf eruit stekend en dan ook een Sinterklaas op een paard voorbij kwam. En dan even later eentje lopend. Vroeger werd ons niet verteld dat er hulpsinterklazen zijn.
Het is uiteraard al snel erg leuk als je ook leuk gezelschap hebt. Een compliment voor de organisatie is ook helemaal op zijn plaats. Het was weer een te gek festijn.
Ik ben met Ingrid en Theresa mee naar Ramsau gegaan, daar was het RK Adventskalender en markt. Ingrid en ik zijn beide tevreden met wat we deze keer op de nummers hadden. Je kan zelf uit de vrije nummers kiezen en elk nummer is er maar 1x. We spelen meestal ongeveer dezelfde nummers. Ik heb weer een aanstoot fles voor mijn verjaardag tot nu toe elk jaar gelukt alleen vorig jaar had Ingrid hem en kreeg ik hem.
Ze had dit keer ook een reuze flesmayonaise en ze zei gelijk die pak ik in voor Jannick voor Sint Nicolaas. Die wil altijd mayonaise en Ingrid koopt het meestal niet , dan komt hij bij mij moeders heb jij. Dus we hadden al voorpret. Het was berekoud op Ramsau en nadat we wat gedronken hadden en Ingrid en Theresa Semmel met worst hadden gegeten gingen we terug. Onderweg besloten we om door te rijden naar de Advent op de Pürgg die vandaag voor het laatst dit jaar is. We reden voorbij de afrit Gröbming en besloten de volgende afrit ook Gröbming eraf te gaan om Theresa bij Jan te brengen. Dan zegt Theresa terwijl ze binnen stapt bij Jan , hallo Opa daar ben ik weer. Snel even plasje doen en dan met Ingrid weer op pad. We parkeerden onder aan de weg en namen daar de bus omhoog. Was de bus precies vol en stonden wij en een echtpaar met kinderen er nog. Je snapt al voor de volgende bus er was stond het weer helemaal vol en konden we met moeite samen met de andere mensen die er al waren alsnog een plekje in de bus krijgen , onbeschofte Weners.
Boven kon je over de mensen lopen en we hadden het best koud waren ook niet echt op kou gekleed. Na een poosje rongekeken te hebben wilde Ingrid terug en je snapt al er stonden mensen te wachten voor minstens 3 bussen dus we besloten naar beneden te gaan lopen langs de weg. Best eng in het donker maar als we autolichten zagen aankomen zijn we helemaal aan de kant gegaan en wachten tot de auto voorbij was. We waren bijna beneden toen de 1e maal de bus ons voorbij kwam dus dat was een goede keus geweest, Hadden we maar staan blauwbekken als we gewacht zouden hebben want per bus zat ongeveer 20 minuten tussen. Toen belde Jannick dat hij al onderweg was naar huis en nog een uur nodig zou hebben dus we besloten gelijk om dan pakjesavond te gaan vieren. Gelijk alles regelen bij thuiskomst en toen Jannick thuis kwam konden we beginnen. De hapjes op tafel zowel hartig als de zoete. Een kom warme chocolademelk met slagroom en dan de DVD kijken die Theresa op de trap had gevonden want die was van Sint en vertelde aan het eind waar de pakjes waren. Dus Theresa gelijk naar de slaapkamer en ja hoor 2 zakken met pakjes. Theresa mocht de pakjes eruit halen en dan las ik voor wat er op stond en ze ging het dan geven. Ze is zo slim dat ze al snel door had waar haar naam op stond. Kwart over 8 was het klaar en zijn ze naar beneden gegaan. Theresa had al haar spulletjes al opgeruimd. Opa heeft een moderne windmolen gekregen die op zonnenenergie kan draaien en die is hem nu al in elkaar aan het zetten. Als morgen de zon schijnt weet ik zeker dat hij er mee op het balkon gaat staan om te kijken of hij het doet.
Toch weer een energieke dag achter de rug al wilde ik het rustig aan doen.! Ik wilde het rustig aan doen