Zonopgang op de Dachstein

Oostenrijk, Kleinsölk

Dachstein sonnenaufgangfrühstück

16 augustus
Zo dat viel niet mee, de wekker liep om 3.15 af, eerst naar buiten gekeken en het was bij ons droog maar wel mist. We besloten wel te gaan want de weersverwachting was goed. Dus om 5 uur gingen we met de gondel naar boven op de Dachstein. Het hele parkeerterrein stond vol en het was druk, we hadden wel meegekregen dat het altijd vol geboekt is maar dat het zo veel mensen zouden zijn had ik niet verwacht. Het was niet koud op de gletsjer ongeveer 7 graden en we zagen een smalle streep oranje waar de zon moest gaan opkomen. We zijn na een poosje het restaurant ingegaan en hadden een mooi plekje aan het raam aan de goede kant. We zagen gelijk Elfriede die daar in de keuken werkt en die ons ook gelijk kwam begroeten. Het was een fantastisch goed en lekker ontbijt, je kon eten wat je wilde want het was buffet. Elfriede stond eitjes te bakken en wilde gelijk van alles op mijn bord laden en voor Jan. Ik zei haar dat Jan zelf wel even kwam kijken wat hij wilde eten en dat ik echt wel genoeg had. Ondertussen ging Jan af en toe naar buiten om foto's te maken met Jannick `s camera. Even na 6 uur was daar ineens de zon en het was een prachtig gezicht , de zon steeg vrij snel omhoog en de dag was daar. Het werd erg zonnig en warm en ik ben geschrokken van hoe de staat van de gletsjer is. We wilden eerst nog gaan wandelen maar toen we naar het gletsjer veld afgedaald waren was het zo ijzig en glad en we zagen de mensen met veel moeite op de been blijven dus wij zijn terug gegaan en hebben een poos staan kijken hoe andere mensen zich daar omhoog of naar beneden worstelden. Ik heb van Hedi een mooie koeienbel gekregen, die krijgt een plekje thuis. Dan nog een poos in de zon gezeten en rondom 9 besloten we om met de gondel naar beneden te gaan naar Ramsau. Jan en ik waren de enige in de gondel dus we konden alles goed zien. We hadden Jannick nog gebeld of hij zin had om iets te gaan drinken met ons want hij was bij de huisarts daar. Maar hij zei mam er is niets open we zien ons thuis wel. Kwamen we langs de camping zie ik de camper van Hedi en Dieter staan en we besloten even te gaan kijken of ze al wakker waren. Dat waren ze en het was erg leuk om ze weer te zien. Ik heb Hedi geholpen met haar nieuwe pc en haar te laten zien waar ze haar mail kon vinden, haar virusschutz was net vandaag afgelopen en heb het voor haar verlengd en in orde gemaakt. Dan wat dingen verwijderd die iemand voor haar ongevraagd erop gezet had. Een facebook account gemaakt enz. Dan ver in de middag weggegaan naar huis, ik zat er helemaal doorheen en ben even een napje gaan doen. Daar ben ik weer helemaal van opgeknapt.
Het is de hele dag warm gebleven en ze geven voor de rest van de week ook warme dagen

Annemarieke van harte gefeliciteerd, de borrel houd ik wel te goed (:

Christine wij zitten een aardig eind van Milaan af want wij zitten bij Venetië aan de Adriatische kust.

Lachen ik had ons aangemeld als Urlaubstester en vandaag kreeg ik bericht dat ik een week naar Texel kon. Helaas zelfde periode als we net naar Italië gaan. Misschien herkansing met een winter vakantie.

Ik zag zo'n lieve foto van Olivia op facebook, slapend op de bank moe van de school en naschoolse opvang. Valt niet mee na de vakantie weer te beginnen.