Klussen

Vanmorgen wakker van de wekker en eerst een ronde ontbijt tv met mijn ontbijt in bed. Alle ochtenddingen gedaan. Was het de warmste september ooit gemeten zijn we de oktober ook goed begonnen. Gisteren waren er in delen Oostenrijk nog temperaturen van boven de 30 dat is ook een record voor Oostenrijk. Vandaag een koele dag het is nu 12 graden.. Gisteravond of begin van de nacht was er ineens geweldig veel wind en moest ik eruit om de ramen dicht te doen. Gelukkig ook weer snel ingeslapen.
Nu klaar om naar de sportschool te gaan. Nog wat zin verzamelen.
Ik kwam zo waar droog aan bij de sportschool , mijn ding gedaan en weer in de miezerregen terug gaan lopen. Even langs de apotheek en dan door naar huis. Middageten gemaakt en met Jan gegeten. De was erin en later in de droger. Dat ruimt weer op. Jan had het stuk plafond waar ik niet bij kon in de badkamer schoongemaakt.
Dan heb ik Jan geholpen die de onderkant van de trampoline ging vastzetten aan de muur zodat het niet om valt of waait.
De wasmachine met reiniger laten draaien en ipv de helft van het flesje is het nieuw dat je er 2x mee kan doen. Hm aan mij niet besteed ik had de hele fles erin gekiept. Koffie apparaat ontkalkt en alle borstels in huis vervangen. De badkamerdeur geschuurd en ik ben weer klaar voor vandaag. Stapje voor stapje gaan we verder.
Het werd toch nog 19 graden en het was langer droog dan dat het regende. Toch was Jan niet te bewegen om zijn rondje te gaan fietsen.

Donderdag
Om 7 uur ging de wekker en een rondje ontbijt tv en dan eruit. Dan ook Jan wakker gemaakt- Dan kwam ik tot de ontdekking dat ik de papieren niet had uitgeprint dus voorzichtig een berichtje naar Jannick maar die was wakker en op. Dus die heeft het voor mij gedaan. Dan snel alles invullen. Om half 10 richting huisarts. Waren snel aan de beurt en gelijk op de lijst voor griepprik. Thuisgekomen eerst aan de koffie. Daarna heeft Jan Jannick naar zijn werk gebracht. Meli heeft een symposium en mag niet werken . Ze heeft een dubbele bandscheibenvorfall .Dan alles klaar gezet en Jan gevraagd om toch echt aan het plafond te beginnen. Dat sputterde wat maar hij deed het wel- Daarna heb ik de deur gedaan en de lijsten, dan de 2 raampjes met lijsten. Dan waren de voegen aan de beurt. Ik geloof dat ik 6 uur moet wachten dus dat wordt morgen om de hele tegelwand te doen en de deur nog een keer. Jan had nog verf in de emmer over dus die heeft hij alvast in het trappenhuis gesmeerd. Ja we gaan dapper door. Nu half 3 en voor vandaag wel weer genoeg gedaan.
Eindelijk de Alexa weer ingesteld en de rest van de tijd naar de radio geluisterd. Kan Sabrina als ze komt weer dansen. Het is weer redelijk mooi weer met 20 graden maar veel bewolking.