Terugreis

Nederland, Leiden

Gisteren waren Erna en ik nog naar het kruitvat terug gegaan. Want het was toch echt zo 3 x lego kopen en 2x lego betalen. Dan zegt ze eerst maar dan geld de 20% niet waarop ik haar zei de 20% daar was lego en playmobil van uitgesloten. Dan zegt ze dan wil ik die dozen lego zien . Erna was naar de slager om haar kerstvlees te bestellen en die zei oh dan halen we die op . Dat hebben we gedaan en toen heb ik een doos erbij gezocht en nog eentje want dan neem ik 3 dure anders was het geldig op de goedkoopste. Nu heb ik 3 dozen van gelijke prijs dus ook een grote korting. We hadden het namelijk speciaal gevraagd en nee er was geen actie . de eerste reclame thuis was van het kruitvat met de lego reclame. We hadden beide nog kaas op de markt daar gekocht en voor mij vacuum verpakt. Manfred had chinees gehaald omdat hij weet dat ik het erg lekker vind. Dat was het ook maar ik had toch last ervan. Ik was doodmoe en lag om 20 uur in bed nadat ik wel eerst alles had ingepakt .
Ik kwam op exact 20 kg uit van mijn grote koffer. Ik werd om 3 uur wakker gemaakt door Manfred. Die ook toen ik benden kwam al mijn koffers beneden had gezet en een koppie thee voor mij gemaakt. Erna sliep in de woonkamer tja ik had haar uit haar eigen slaapkamer verdreven met mijn corona. Ze was ook wakker en nadat Manfred de auto had gehaald (het was spekglad door de ijzel) konden we op weg. Eenmaal uit de woonwijk was het niet glad en we gingen vlotjes naar Schiphol. Hij heeft mij eruit gelaten en dan ben ik naar de hal gelopen- Omdat ik gisteravond al had ingescheckt kon ik gelijk mijn bagage inchecken. Maar ook gelijk door de controle heen. Dan had ik alle tijd tot de boarding begon. Ik was een van de eersten dus ik kon mijn trolley vlakbij kwijt. Kreeg ik het met mensen achter mij aan de stok wantr ik zie dat zij mijn trolley eruit halen hun eigen bagage erin zetten en die van mij verder weg naar achteren erin deden. Ik zei er wat van en ze zeiden dat doen we niet maar ik waar is de trolley dan ik ben niet blind. Asociaal vind ik dat. De purser haalde bv een rugtas eruit er was gevraagd om die onder de stoelen te doen en hij vroeg netjes van wie de tas was omdat de ruimte boven de stoelen voor trolleys is gereserveerd. Als laatste komen en dan je bagage bij je willen hebben. Ik ben in slaap gesukkeld want we hadden flink vertraging met vertrekken door de ijzel, ze moesten de vleugels van het ijs ontdoen en we moesten naar een andere startbaan. Al met al een uur later weg maar ik heb gedommeld tot ik heen en weer geschud werd voor de landing. De bagage afhalen ging snel ik kwam als een van de eerste koffers te voorschijn. Buiten zat Jannick al op mij te wachten. Het sneeuwde bij aankomst , fijn om weer thuis te zijn. Bij ons sneeuwde het niet maar wat later ook.
Tja Jan had de vriezer niet goed gevuld waardoor de deur niet goed dicht zat. Ik alles veranderd. Er zit een hele lelijke plek in mijn houten tafel verkleurd met aan de randen heel donker en hij weet niet waarvan ook helemaal ruw dus ik vroeg hem heb je het geprobeerd te schuren . Uiteraard niet.
Gelijk koffers geleegd en de wasmachine aan. Ik sta naast mijn bed en zeg Jan huh is dat schoon? Ja zegt hij. De halve kat lag op het onderlaken. En ik kom in de badkamer om de wasmachine te vullen en geen beddengoed. Ik vraag hem heb je gewassen wat ik mij niet kon voorstellen want hij kan er niet mee overweg. Zegt hij uhhhh nee. Dus ik vraag hem waar is dan het beddengoed? Gaat hij overal kijken maar dat was er niet. Dus hij had het bed niet afgehaald en verschoond. Dat had ik hem gevraagd en zelfs nog een keer gisteren voor ik weg ben gegaan maak je mijn bed op. Ik geloof dat hij heeft geleefd op patat en snacks. Ik heb nu 2 wassen gedaan en bijna klaar met drogen. Ik heb het middageten gemaakt en met hem gegeten.
Het is genoeg geweest voor vandaag. Ik heb weer hoestaanvallen en ik hoop dat ik verder verschoond blijf want Sabrina heeft bewezen het Rs virus , Meli en Jannick en Ingrid waarschijnlijk ook. Meegenomen uit het ziekenhuis in Wenen en daardoor kon Sabrina afgelopen week niet naar Wenen voor de gesprekken.
Jannick vertelde ook dat de Kindergarten Sabrina niet in de Vorschulegruppe heeft gezet. Daar zijn Jannick maar ook Ingrid erg boos over.
Het speelt mee dat als ze nu een jaar extra moet kleuteren dat ze dan in de eerste 3 jaren van de volksschule niet mag blijven zitten. Anders mag ze dat wel een keer. Zij vinden dat haar concentratie te wensen over laat. Wij denken dat het haar niet interesseerd want ze kan uren lang met iets bezig zijn. Toen de toets gemaakt werd in de Reha kwam ze er ook niet helemaal goed uit maar nu weten we dat ze het RS virus al had. Wij vinden dat ze dit niet kunnen doen en de ouders niets zeggen. Ze heeft nu 1/3 van het jaar gemist hierdoor.
Jannick en Meli hebben de Würstchen im Schlafrock voor het kersteten van de Nederlandseschool gemaakt. Als het goed is zijn ze met Theresa naar de open dag van het gymnasium Stainach gegaan . Daarna eten van het rode kruis bij Loy.
Eind van de middag bleek dat de broodzakken van to good to go nog te hebben waren dus beide genomen en met Jan opgehaald om half 7. Daarbij bananen voor half geld gekocht en nog wat dingen die ik gewoon nodig had. Het sneeuwde nog steeds.
Ik heb de verlichte knijpertjes opgehangen en daar de verjaars en kerstkaarten die ik heb gekregen opgehangen.

Dank je voor de kerstkaart.