Dag 6 Laatste dag met Finch

Nederland, Dedemsvaart

Donnerstag 6.April
Rond achten weer opgestaan, ontbijten en ons klaar maken om Finch voor de laatste keer te gaan halen. Jannick was al bij de manege en Ingrid kwam nog net op tijd om ons te zien weg gaan. Finch was vandaag weer een braaf paardje. Het is gek maar je krijgt toch al snel gevoelens voor zo´n dier. Wij hebben inderdaad geluk gehad want het is het laatste jaar dat er pony´s zijn. Ze worden aan het eind van het seizoen allemaal verkocht . Jammer dat ze hun roots van het park opgeven voor nog meer commercie. Het park stelt geen reet voor en er worden steeds meer woonparken bijgebouwd. Ik ga hier geen week zitten voor het park en al helemaal niet met kleine kinderen want ze mogen nergens in en zelfs niet met begeleiding. Voor de grote carrousel moet je met begeleiding op het zelfde paard en voor de kleine moet de volwassene er bij staan. Nu zijn we elke dag met het paard tot 13 uur bezig. Dat kan ook langer . Het is erg leuk om te zien hoe al die ouders met hun kinderen buiten bezig zijn. Ingrid kwam om mee te gaan om Finch weer terug te brengen. Kinderen allemaal op hun paardje voor vertrek heel hard Hiiiiiiiiii Haaaaaaaaaaaaa.In de manege afscheid genomen van Finch en Jannick was ook met Sabrina daar met zijn allen op de terugweg . Ingrid jannick e Theresa gingen in de bootjes in het wildwestding , wij rondwandelen met Sabrina. Dan poffertjes eten met zijn allen en daarna ons allemaal klaar maken voor het Tropicana Mexicana zwembad. Wij waren er het eerst met Theresa. Nou dat Tropicana mag je wel weg laten want het water was niet warm en de temperatuur in de hal al helemaal niet gewoon koud.
Ingrid Jannick en Sabrina kwamen ook maar Ingrid is met Sabrina er niet in gegaan.
Theresa had zich eerst uitgeleefd met ons en daarna was papa aan de beurt samen op zo´n hoge glijbaan met een band voor met zijn tweeen. Ze mocht er net in want ze was zo op blote voeten 1meter en 1 cm. En je moest 1 meter zijn. Zelfs in een bad met 10 cm water moeten ze verplicht vleugeltjes om. Als ze plat op hun snuit vallen helpen de vleugeltjes niet echt denk ik. Zelfs met volwassenen erbij. Nou Theresa vond het niet leuk maar wel haar kurkje om . Vleugeltjes zijn valse bescherming als de lucht ineens weg is verzuipt een kind.
We zijn weg gegaan omdat we het koud hadden alleen Theresa brulde want die had nog lang niet genoeg. Het lukte om allemaal aangekleed buiten te komen en dan hebben we de tassen bij ons neergezet en konden Ingrid Jannick en Theresa nog naar de 4D film zien en wij nog even wandelen. Zij zijn gaan eten met zijn allen bij de Pizzeria en Jan en ik hebben saampjes gegeten lekker tartaartjes, krieltjes en een stoofschotel van oa champignons ,rode uien ,prei en ik weet niet wat nog meer . Erg lekker en daarna ging ik even out. Maar daar waren ze weer en Theresa gingen we bedklaar maken. Ze mocht nog opblijven maar om 19 uur sliep ze al . Ze wilde zelf naar bed. Vond Om niet erg want ik lig lekker op bed tv te kijken voor zo ver dat gaat op dat minitoestelletje.
Volgens Jannick stoppen ze met de paardjes omdat het te slecht is voor de paarden , daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen als je ziet hoe er mee omgegaan wordt door sommige ouders en kinderen. Dan had ik er toch meer begeleiding voor aangetrokken en wel met de paardjes dingen doen maar alleen met een begeleider want ouders doen ook maar wat. Dan kost het wel wat meer en dat toch doorberekenen denk ik . Belangstelling genoeg.