Kerstboom kopen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 13 december
Jannick is al vanaf vrijdagmorgen naar Obertilliach. Gisteren en vandaag sprintwedstrijd.
Ging nog niet goed al hoewel wel het ritme terug komt zegt Jannick. Zijn looptijd was vandaag al 2 ½ minuut sneller dan gisteren maar een schietfout meer. Hij heeft met de trainers gesproken en hij moet meer bergop trainen wat tot nu toe nog niet kon door sneeuwgebrek en op de gletsjer zijn geen bergen om tegenop te trainen. Alle Nederlanders waren laatste of op een na laatste. Ilonca was al in Idre in Zweden op de Europa Cup gestart dus had al wat meer wedstrijd en sneeuwervaring. Nick heeft denk ik ook nog niet echt veel sneeuwtraining gehad.
Jannick start pas weer over 4 weken in een Austria Cup. Er is sinds vandaag genoeg sneeuw om hier te langlaufen zelfs om te klassieken. Dus Jannick kan bergopwaarts gaan trainen en veel meer gaan langlaufen. Hij heeft geloof ik nog wel 2 weken school. Hij heeft in ieder geval komende week nog een Duitse Prüfung.

Een beetje slecht geslapen afgelopen dagen. Het is al weer 10 jaar geleden dat het ongeluk plaats vond. Ik kan het normaal een plaats geven in mijn leven maar heb het toch erg moeilijk dit weekend. Het is ook een gek gevoel om na te denken dat we nu een kleinzoon van 10 hadden gehad. Hoe hij eruit zou zien , hoe zou hij zijn geweest , dat is iets wat we nooit zullen weten. Die zondagmorgen vergeet ik nooit , we stonden toen klaar om te gaan langlaufen en ik kan daardoor vandaag niet opbrengen om zoals velen vanmorgen nu het kan om te gaan langlaufen. Misschien wat wandelen want ik heb wel erg hoofdpijn en dat kan ik dan kwijt raken.

Gisteren onze kerstboom gekocht en Jan is bezig met hem recht te zagen zodat hij op het kruis kan. Ik ga dan denk ik morgen de boom versieren.

We hebben een droomhuis zaterdagmorgen aangezien. Een compleet huis met een apart appartement waar Jannick zou kunnen wonen. Het is reusachtig en het is op Ramsau Rössing, het is bij Burgstaller met een schitterend uitzicht op Haus. Ik kan niet even snel een boodschapje doen maar er komt wel 2x daags een bus. Jannick zou dan een scootertje moeten hebben die hij toch al wilde kopen. Daar vandaan ben je zo in Aich , 9 maanden per jaar kan je over het Forsterpad , alleen in de winter niet. De weg er naar toe wordt wel geruimd maar is wel eens gesperrt als er een lawine is geweest of als er lawine gevaar is. Maar komt zelden voor. Ik kan eventueel ook nog verhuren als ik dat zou willen want daar heb ik toestemming voor ook mogen we er aan veranderen wat we willen. Er is een sauna in. Tuin, dakterras en zelfs nu zijn we al helemaal verliefd op het huis terwijl het winter is. Misschien is een scootertje voor mij dan ook wel wat. Ga het gewoon een keer proberen als Jannick er een heeft. We wachten nog op het overzicht van de nevenkosten. Wat heerlijk is dat er centrale oliestook verwarming is maar ook houtkachels. Dat is vooral in het voorjaar en najaar heerlijk. Er is een enorme olietank van 4000 liter dan kan je bijvullen wanneer de olie goedkoop is. De eigenaresse zegt dat ze met 4000 liter 2 jaar doen.
Ze belde net dat er al 15 gebeld hebben en dat er nog 2 komen kijken. Maar wij hebben eerste keus omdat we al van Ramsau zijn. Zo werkt het hier.
Ik moet eerst weten wat de bijkomende kosten zijn , maar als dat te overzien is gaan we ervoor. We zouden dan per april erin kunnen. Van de winter is het nog vol gasten. Maar de eigenaresse kan het zelf niet meer bij houden, ze heeft nog meer huizen en meerdere banen. Maar haar gezondheid laat niet alles meer toe. Ze woont zelf in Schladming.
We willen in ieder geval wel proberen te verhuren , Ferien oder Dauern wat op ons pad komt.