Model Eisenbahn kijken op Trautenfels

Oostenrijk, Steiermark

Freitag 16.Dezember
Ietwat vorst vannacht en een prachtige zonnige dag met strak blauwelucht en het werd in de zon zelfs 19 graden. Het weer waar de skiers van dromen.
De babyfoon aan even later weer uit en dan lekker douchen en ontbijten. Koffie krantje en dan maar met de papieren van de Krankenkasse naar het Rathaus om raad te vragen. De man daar heeft de huisplannen erbij gehaald en zei dat ze ons huurcontract moeten accepteren en dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar ik mag volgende week terug komen en dan heeft het huis officieel huisnummer 421-1 421-2 voor de Krankenkasse. Dan moeten ze ons als 2 huishoudens zien en behandelen. Werd dus gewoon aardig ontvangen en direct goed geholpen. Ik zei hem nog dat we nu in vrede met elkaar leven maar dat als het aan de Krankenkasse ligt dat niet lang meer zo is. Hij moest heel hard lachen . Daarna een rondje in het zonnetje gaan wandelen. Even bij de Carla naar binnen en daar vond ik een paardenkwartet en een houten domino met telstenen. Dan naar de Spar en besloot Jan te bellen om mij op te halen dan kon ik gewoon boodschappen doen. Dan samen naar huis en ik middageten maken. Ik denk door de Föhn maar ik had behoorlijk koppijn. Wilde ik een paracetamolletje nemen zijn ze op. Moet ik dan maar in januari meenemen uit Nederland. Dus wat anders genomen maar dat duurde een beetje langer voor het werkte. Dan met Jan samen naar Schloss Trautenfels waar je een Model Eisenbahn kon bekijken. Het slot is al vanaf einde Oktober dicht maar aan de kant van het Seminarraum kon je naar binnen. Leuk om te zien en het is allemaal van het Oostenrijkse merk Kleinbahn, zelfs Jan wist niet dat Oostenrijk dat gemaakt heeft en kende het niet. Voor Jan was het niet interessant om daar de aangeboden wagonnetjes voor maar 3 euro stuk te kopen want het is allemaal H0 en hij heeft N. Is echt goedkoop want er is nog een site en dan kosten ze toch 8 euro. http://www.kleinbahn.com/
Het werd enorm druk (wij waren er 5 minuten voor het open ging) en zijn we weggegaan . We hadden het toch in alle rust kunnen bekijken. Je kon de hele middag allerlei filmen kijken maar de meeste daar heeft Jan wel wat van gezien en zelf op dvd.
Thuis gekomen even koffie drinken en ging hij weer werken. Is enorm stil in huis want Theresa is naar het verjaardagsfeestje van Lena. Dus de familie beneden is de hort op. Jannick is nog niet uit zijn werk en gaat dan gelijk door naar de Feuerwehr. Hij heeft gisteren zijn vrachtwagennaambordverlichting binnen gekregen en is er zo blij ermee. Je kan op de foto niet de mooie neonkleuren zien van het licht.
Ik heb eigenlijk veel te doen maar doe gewoon lekker niks, even genieten van de rust en de stilte en ik heb zelfs mijn gehoorapparaten uit gelaten.

wil je dat ik wat Paracetamol voor je insla?