3.Adventssontag

Oostenrijk, Pruggern

Zeit für Liebe und Gefühl,
heute bleibt‘s nur außen kühl!
Kerzenschein und Plätzchenduft,
Advent liegt in der Luft!

Download-Link
Els en Erna dit is een wetransferlinkje daarmee kan je de film binnen een week downloaden. Het is de familie van Gijzen waar Oma en Opa ook op staan. De film heb ik gekregen van Henk van Gijzen. Als je dit linkje gebruikt heb je de beste kwaliteit. Het eerste stukje is testbeeld maar daarna komt de film van de familie Solleveld en het zou 1972 zijn.
https://youtu.be/0lr6YLh20PM hier kan je het ook bekijken maar de kwaliteit als je het wil hebben veel minder.
Vroeg opgestaan en om 9 uur richting Galsterbergalm .En het was minus 12 graden gisteren toen we vertrokken was het minus 7.Ik heb geprobeerd om Theresa in een andere groep te krijgen maar de eigenaar was ronduit onbeschoft en verklaarde mij dat ik niet moet twijfelen aan zijn kundigheid (hij staat zelf in de winkel en komt af en toe boven.) Hij werd zeer luid en dus onbeschoft. Theresa had het na afloop koud want ze staan gewoon te veel en ze doen weinig na 2 dagen is ze nog steeds bij het Tellerliftje en met de armen wijd achter de leraar aan op dat stukje. Ze is best verdrietig erom. Ik was tot vorig jaar tevreden met de skischool daar maar nu doet ze nog minder dan vorig jaar op de cursus daar. Geen vooruitgang dus. In de middag had ik kerstfeest van de SPÖ in het Wirtshaus. Het was gezellig maar ben niet zo lang gebleven want ik ben gewoon nog moe. Ondertussen was het alweer minus 10 graden.
Jannick heeft gisteravond bij het RK zijn 10 jaren in dienst in brons gekregen en de bevordering tot Bereitskommandant. Toen hij vannacht terug kwam was het minus 20.

Jannick gefeliciteerd met je 10 jarig jubileum bij het rode kruis, en het krijgen van de bronzen medaille, en je bevordering