Beangstigend veel sneeuw, gaat ons goed

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 24 februari
Het sneeuwt dag en nacht aan een stuk door, afgelopen nacht alleen al 50 cm. We moesten ons eerst uitgraven voor we de deur uitkonden om Marjolein naar Schladming te brenegen. En de weg was gelukkig net op tijd voor ons geruimd anders hadden we nog niet weg gekund.Uiteraard met sneeuwkettingen. Er is overal de hoogste alarm wat lawine gevaar aangaat en er zijn heel veel gebieden van de buitenwereld afgesneden en meer dan 1000 huizen zijn al ontruimd omdat er lawinegevaar dreigt. Bij ons gaat het nog goed. Overal zie je de mensen op de daken staan om de sneeuw eraf te krijgen want anders zakken de daken in. Jorran heeft een paadje bij de buurvrouw vrijgemaakt.
Je ziet de auto's niet eens meer rijden, want je rijdt tussen 2 muren van sneeuw. We moesten wel lachen bij een parkeerterrein daar zag je de auto's niet meer staan. Je zou toch niet meer weten waar je de auto hebt neergezet.
Met de Nederlandse families in huis gaat ook alles goed die genieten vooral van alle sneeuw en zijn net op sneeuwschoenen met elkaar erop uitgegaan.
Marjolein zou tot aan Munchen moeten kunnen komen met de trein maar het blijft afwachten, de auto was geen optie omdat de weg is afgesloten door vaststaande vrachtauto.
Aan de ene kant van het huis bij ons zakt de sneeuw er wel steeds af maar op sommige plekken hoopt het zich ook gevaarlijk op. Straks gaat Jan in ieder geval van het platte dak bij de ingang de sneeuw eraf halen en we kunnen vanaf de bovenste verdieping door een raam wat wegschuiven.
Jannick moest werken maar voor Jorran wordt het later want door dit weer wordt er niet gewaxt buiten.
Het is voor ons ook ongekend de grote hoeveelheid sneeuw die hier valt, alle records worden gebroken en dit is gewoon zoals vroeger.
Volgens de weerberichten zou het morgen mooi weer moeten worden maar daar ziet het nu nog niet naar uit.
We hebben nog steeds niets over de autopapieren gehoord maar ja het was gisteren Rosenmontag en vandaag Fasching dienstag. Jannick en Jorran moeten vandaag ook met een feestmuts op werken. Maar waar haal je dat zo gauw vandaan, dus voor Jorran een boerenzakdoek met 4 punten geknoopt en Jannick vond nog een hele grote knalrose fleecemuts volgens mij nog van jou Malcolm van t mobile.
Je hebt vast geen last van sneeuw in Zuid Afrika.Is het al warm genoeg om in je zwembad rond te dobberen?
De eerste kaarten worden al verkocht he voor de wereldkampioenschappen voetbal bij jullie.
Gisteren kregen we bezoek van Jan en Jopie, ontzettend gezellig en leuk.

24 februari 2009 22:40 | Door: ank Hoi alle drie, heb een tijdje niet gereageerd, dit door ziekenhuisopnames en andere gezondheidszaken. Alle goeds toegewenst, en tot gauw.!!!!!!!