Dampfbummelzug Murtalbahn

Oostenrijk, Murau

Werd vanmorgen wakker en voelde 2 armpjes om mijn nek en ik hoorde goedemorgen Oma, goedemorgen Opa. Dat is een goed begin van de dag . Ze wilde met Oma douchen en oondertussen maakte Opa haar ontbijt.
Rondom 9 uur op pad gegaan over de Sölkpass naar Murau, daar eerst naar de Action. Dan richting station voor de kaartjes , we stonden keurig en gereserveerd op de lijst.
Om 12.50 vertrokken we, een stop in St Lorenz en dan in Stadl an der Mur om water te tanken en dan door naar Tamsweg. Naar het centrum gelopen want Ingrid had uitgelegd waar een goeie en goedkope Chinees zit. Klopte helemaal en snel gevonden en dan pin op de neus de enige vrije dag was 18 Juli. In het centrum dan maar een broodje eten in een Konditorei, Theresa een ijscoupe. We hadden super mooi , zonnig en warm weer maar in Tamsweg werd het zwart . We hadden wel op het terras gezeten maar daarna snel terug naar het station. Daar nog frietjes gegeten en dan om 16.15 dezelfde weg terug , je bent toch een 1 1/2 uur onderweg. Dan snel de auto in en dezelfde weg terug. Onderweg bemerkte ik dat ik geen telefoon had en ik wist niet of ik hem er in gedaan had of niet. Dus aan Jan gevraagd of hij even Ingrid kon bellen. Heeft hij een smartfoon, hij kan gebeld worden, maar heeft geen enkel telefoonnummer erin. Ik was zo boos. Hij kan dus ook nooit iemand waarschuwen als er iets is of wat dan ook. Hij laat dat maar op zijn beloop. Eerst duurt het 2 weken voor hij hem in gebruik nam en nu blijkt dat er van alles en nog wat niet in zit. Het is mijn oude telefoon want hij had zijn goede gesloopt. Dan dacht ik , ik bel mezelf maar de telefoon gaf aan dat hij uitstond. Dus ik dacht die ben ik kwijt want ik heb hem zeker niet uitgezet. Maar gelukkig thuis gekomen zag ik hem liggen en hij was ook niet uit. We waren pas na half 7 thuis. Theresa had de hele terugweg geslapen.
Marjanne ik heb jouw pakketje gekregen , stuur mij jouw ibannummer dan betaal ik je de portokosten. Als ik uit het ziekenhuis ben doe ik het dan en ga ik ook achter het apparaat aan.
Ik ben stiknerveus en zie er heel erg tegenop. Geen idee of ik er internet heb. Moet zeker een week op zijn minst blijven is er gezegd dus het kan even duren voor ik wat laat horen.

Fijn dat je het pakketje hebt gekregen. Ik wens je veel sterkte de komende dagen en snelle geneesking.

Marjanne 2017-07-18 21:13:19

Nicolette, heel veel sterkte!!! Zal voor je duimen dat alles goed verloopt. XXX

Annemarieke 2017-07-18 21:24:35

Heel veel sterkte en snel herstel. Xx