Toeristenseizoen voorbij

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

zaterdag 18 april 2009
Vanochtend al vroeg eruit , Jan heeft Jannick naar de Dienststelle gebracht daar moest hij om 6.45 zijn. Vandaar kon Jannick mee rijden naar Stainach waar hij 2 dagen cursus volgt voor zijn Sänitater diploma. Hij slaapt vanavond bij een vriend in de omgeving van Irdning. Die kent hij van de slibcursus.
We zijn vanochtend zelf maar weer eens naar Liezen gegaan, het was er erg druk want de grootste en modernste Eurospar is daar geopend en daar zit ook een H & M bij. Ik heb nog een soort gymschoenlaarsje in paars gekocht. We hebben een nieuw kinderbed voor het huis gekocht. Maar voor de rest niet echt iets naar mijn smaak gevonden. We zijn gaan eten bij XXXL Lutz want daar waren weer vaste klantendagen en we hebben met zijn tweeën voor 7.80 euro gegeten en gedronken. Jan uiteraard zijn snitzel en ik heb het maar op backhendlsalat gehouden. Het was heerlijk zonnig weer en we hebben dus lekker buiten op het terras gezeten. Wat een tegenstelling met gisteren.

Zondag 19 april
Een rustige zondagmorgen die we benut hebben met niets doen. Na het middageten zijn we gaan wandelen in het uitgestorven Ramsau. Het seizoen is voorbij, de toeristen naar huis en alles is dicht. Het was geen slecht en geen mooi weer, niet koud en niet warm.
Jannick heeft zijn eerste cursusweekend goed doorlopen, volgende week weer een cursusweekend met een eerste examen.