24 paar skies

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Het begint steeds meer te kriebelen, ook al wil het geen winter worden.De eerste wedstrijd zit er aan te komen maar eerst dan vooraf trainingsstage.
Daar ik alleen moet reizen want Erik heeft geen plaats en met alle bagage het niet te doen is om dan met het openbaar vervoer te gaan. Ik moet dan met het vliegtuig naar Göthenburg vandaar met de trein naar Mora en dan met de bus naar Idre.
Vanaf Oslo kom ik alleen tot Trysall. Als ik met de auto ga reis ik samen met mijn moeder en rijden we vanuit Ramsau naar Kiel en vandaar met de ferry naar Oslo en dan rijden we naar Idre. Alleen niet gelijk op het zelfde tijdstip als Erik want die vertrekt de 12e al en mijn moeder is pas de 13e terug uit Nederland.Misschien dat ik haar dan om 5 uur 's ochtends op pik in Salzburg of dat ze in Munchen al eruit gaat en dan daar vandaan gelijk door of anders nog een dag later. Ligt er ook aan of er plaats is op de ferry. Ik heb nog repetitie weken en ik wil zo veel mogelijk alles afhebben. Dan ben ik van de winter vrij. Maar ik vind om aan een wedstrijd te beginnen zonder vooraf een goede sneeuwtraining als voorbereiding helemaal niets.Daarom zet ik toch alles op alles om naar de trainingsstage te kunnen gaan.Ook omdat ik altijd alleen moet trainen is het wel eens lekker om met andere samen te trainen. Jannick

Dinsdag 4 november
Nederland

Jan en Jannick hebben me naar de trein in Schladming gebracht , vanwaar ik even na 21 uur vertrok. Ik wilde zelf mijn bagage naar de trein brengen en dat was best lastig. Ik had Jannick’s langlaufskitas gevuld met zo’n 23/24 paar ski’s en dat was wel meer dan 80 kg en 2 meter lang, dan nog mijn eigen rugzak die behoorlijk zwaar was. Jannick had me laten zien hoe ik met de tas de trap op en af kon gaan maar gezien ik niet zo heel groot ben kreeg ik nauwelijks de tas op de wieltjes om hem omhoog te trekken, naar beneden ging wel. Met een heel rood hoofd kwam ik boven op het perron. De reis naar Salzburg ging voorspoedig en in Salzburg kreeg ik hulp van een heer die bij mij in de trein zat en ook in de Citynightline ging.
In de Citynightline kon ik de ski’s in het fietsgedeelte zetten en ik had sloten meegenomen om het vast te zetten. Ik had een hele coupe voor me alleen en kon dus op de bank liggen.