De dag begon niet lekker.

Oostenrijk, Steiermark

De dag begon niet lekker totaal in volslaap gingen om half 1 de sirenes. Ik hoorde Jannick gaan en vroeg hem wat er was . Een verkeersongeval tussen Tunzendorf en Stein ad Enns. Ik kon de slaap niet meer vatten en hoorde Jannick ook weer thuis komen dus weer even gaan vragen. Ze konden de auto bergen maar de chauffeur was spoorloos verdwenen en ze hadden geen idee of er meer mensen in gezeten hebben en of die dan gewond waren. De politie zou de eigenaar een bezoekje gaan brengen. Je weet eigenlijk al dat dit een alcoholzaak is en dat die klootzakken zich niet bedenken voor ze in de auto stappen. Er zijn weer veel mensen uit hun bed gehaald voor zo´n iemand.

Sirenenalarm FF Michaelerberg
Heute um 0.18 Uhr wurden wir mittels Sirene und SMS zu einem Verkehrsunfall nach Tunzendorf alarmiert. Umgehend rückten wir mit 9 Mann zum Einsatzort aus. An der Unfallstelle war bereits die Polizei vor Ort und gab uns Erste Info's. Ein Einheimischen Lenker war aufgrund überhöhter Geschwindigkeit auf das Bankett geraden. Er verlor die Kontrolle seines Fahrzeuges und passierte eine Wiese bis er am Bahndamm am Dach zu liegen kam. Da der Unfall schon einige Zeit vorher passiert sein mußte, und keiner den Vorfall bemerkt hatte war der Fahrer bereits verschwunden. Wir veranlassten im Engeren Bereich eine Personensuche. Da diese Negativ ausviel übernahm den Rest die Polizei. Mittels WLF Gröbming wurde das Fahrzeug auf die Räder gestellt und für den Abtransport vorbereitet. Um 1.30 Uhr konnten wir wieder die Einsatzbereitschaft an Florian Liezen melden.

Ik ben dan toch ergens in slaap gevallen en schrok me om 6.15 helemaal te pletter van de wekker. Ik had het koud en was knap sjacherijnig. Komt Theresa boven en blijken Ingrid en Jannick weg te zijn. En wij dachten dat we met zijn allen zouden gaan. Dus ik bel Jannick en die zei dat was nu niet nodig want we kregen alles in 2 autos. Ik was nog vele malen erger sjacherijnig. Ben op bed gaan liggen en Jan heeft ontbijt voor Theresa gemaakt want wij hadden al ontbeten.
Dan toch opgestaan en Theresa aangekleed en op weg naar Bad Mitterndorf waar de second hands Burse was. We waren om 9 uur daar en de deur ging net open dus we hadden bijna eerste keus. Al snel Theresa helemaal gelukkig met een elfjeshuis met elfjes en een eenhoorn. Je kan alles in elkaar klappen en dichtmaken tot een koffertje waar de losse delen dan in gaan. Er stonden ergens een bakken met boeken en gratis meenemen . Alles was Engels maar er toch 4 uit gehaald. Dan was er bij nog iemand gratis meenemen en een mooi boek voor Theresa en een kinder cd eruit gehaald. We vonden nog een dvd en dan ging Theresa met Papa en de wagen met Sabrina een rondje maken en kon ik even kijken of ik wat kon vinden voor Sabrina voor de kerst en zo. Ik heb nu little people voor haar gekocht een hele grote boerderij met alles daarbij. Dan moest ik het bij de kraam van Ingrid weg moffelen zodat Theresa het niet ziet. Dan zijn we koffie gaan drinken in het dorp, Jannick, Jan , ik Theresa en Sabrina. Een broodje gegeten want vanmorgen vroeg had ik geen trek. Dan weer terug gaan wandelen en het was ondertussen super mooi en warm weer geworden. Vanmorgen hadden we dikke mist. Ingrid was ondertussen haar stemkaart gaan wegbrengen en weer naar binnen om een laatste rondje te maken. En dat was vruchtbaar want we hebben een grote paardenstal gekocht .Dan zijn Jan en ik met Theresa naar huis gegaan en Theresa is al een uur zoet aan het spelen met het elfending en de paardenstal. Het is echt aan haar besteed en het hoeft ook niet nieuw te zijn om haar gelukkig te maken. In de stal staan nu haar tiptoi paarden en de eenhoorn mag op bezoek.
Als ze thuis komen gaan we bbquen daar is het super weer voor. Vandaag geen werkzaamheden . Morgen weer een dag om aan het tuinhuis te werken.
Ingrid geholpen met de niet verkochte spullen uit de auto halen en ook al was er niet veel loos in Bad Mitterndorf was de nettowinst voor haar 102 Euro dus de onkosten zaten daar niet bij en ook niet het Tiptoiboek wat ze voor mij verkocht had (10 Euro) die had ik per ongeluk dubbel gekocht en die heb ik ook weer verkocht voor de prijs waar ik het voor had. Ze is zo enthousiast dat ze gaat kijken of er nog een tafel vrij is in Gröbming.
Dan hebben Ingrid en ik erg gelachen. We hadden Theresa binnen gestuurd maar die kwam toch terug. Ze was nog binnen op de trap en wij stonden echt een behoorlijk stuk verder en ik had een tas in mijn handen met de boerderij voor Sabrina dan stop ik snel de zaken terug in de auto en ze roept wat had Oma daar?? en ik de dingen die niet verkocht zijn en zij nee dat bedoel ik niet het lijkt op een boerderij. Dus Ingrid zegt me ze is dan blind aan 1 oog maar dat zou je niet zeggen , ze ziet letterlijk wat je in je broekzak hebt zitten op afstand. Nadat ze even weg gegaan is heb ik het via de werkplaats ingang binnen gezet en het komt pas vanavond als ze slaapt weer tevoorschijn. Dan snel verpakken , de figuurtjes voor in de schoen, de stal voor de Sinterklaas en de grote boerderij voor kerst.
Nu naar Cafe Puls kijken hoe het de verkiezingen vergaat ,het is mijn favoriete zender . Er is ook op andere Oostenrijkse zenders van alles maar ik houd het hier op.