Osternmontag

Was net wakker voor de wekker , snel douchen en zo want Dominik kwam vandaag. Al snel was Theresa er ook en later ook de rest van de familie om koffie te drinken.
Was een beetje rommelige morgen en Jan ging het poppenledikantje van de zolder halen waar Theresa al wekenlang om zeurt .Dan heeft ze die en kijkt er niet naar om. Ze kunnen vandaag niet in rust spelen. Ze willen een dvd kijken ik zet hem aaan en zij zitten in de keuken. Dus ik het uit gezet en dan zeuren ze waarom het uit is en ik geen tv meer aanzet. Ingrid en Jannick hebben het zand in de zandbak gedaan maar dat is een beetje weinig. Middageten was makkelijk vlees, eieren, gesmeerd brood, en zo op de tafel en ieder kan pakken. De zoete eibroodjes van bladerdeeg er ook bij. Jan ging met Jannick en Ingrid en alle kinderen Theresa leren fietsen op haar nieuwe fiets, Dus heel even orde in de chaos.
Daarna ging Jan het grastapijt in het huisje leggen. Maar eigenwijs als Jan is doet hij weer eens iets wat niet moest en het tapijt is versneden. Een vloeroppervlak van !.50 x 1.80 en een tapijtstuk van 1.50 x 2.00 dus je houdt 20 cm over. Dus hoe kan Jan een vloermatje hebben om voor de deur te leggen. Nou omdat hij het verkeerd om heeft gelegd een stuk van 50 cm eraf heeft gesneden en we nu een kaal balkon hebben want doordat hij een matje eruit gesneden heeft is het overige stuk niet meer voor het balkon te gebruiken te smal geworden. Dan probeert hij zich eruit te l.............................. met dan ligt het buiten . Ja en het is buiten gras tapijt en we hadden het jarenlang op ons eigen balkon liggen. En het was de bedoeling dat het gewoon zo in de breedte die gelijk is aan de 1.50 vloer oppervlak uitgerold zou worden naar de wand met de deur dan langs de muur in snijden aan 2 kanten de rest door de deur naar buiten en dan weer langs de wand insnijden zodat er een klein randje tussenuit is en het as een stuk zou liggen zodat er geen randen zijn om kapot te lopen bij de deur , Want de ervaring van ons grastapijt om het balkon was dat je geen 2 stukken tegen elkaar kan leggen zonder dat het gaat opstaan en je het kapot loopt. Ingrid boos omdat het versneden is en zij het betaald heeft en Jan boos omdat hij gelijk wil hebben. Ik boos sjacherijig en ongelooflijk pissig waarom Jan zo eigenwijze flapdrol is en nooit wil luisteren en altijd alles beter weet. Dan gaat hij schelden doe het voortaan lekker zelf daar heb ik geen probleem mee maar met 2 kinderen vandaag had ik daar even geen tijd voor en ik heb hem niet gevraagd om het te gaan doen of om het alleen te doen en vragen staat vrij als je het toch wil doen. Dan denk ik dat als er een snelle oplossing moet komen er een stukje van de onderkant van de deur moet en er een drempeltje in moet komen dan hoef ik alleen een stuk nieuw te kopen voor het balkon. want het stuk wat over is is een 10 cm te kort. Dan kan het keukentje van Theresa die heel erg in de weg staat in de huiskamer beneden toch in het huisje gezet worden. Wat niet gaat als we het hele tapijt vervangen wat moet als er geen drempeltje in komt. Daar het geld niet op mijn rug groeit moet er minimaal gewacht worden tot de 25. van deze maand. Maar Ja dan heeft jan weer meer werk want een drempeltje maken kan ik niet.
Ondertussen heb ik Theresa boos gemaakt omdat ze naar beneden moest want ze wilde een cd luisteren en ja jullie voelen het al ik met de cd in de kamer en zij met Dominik in de keuken. Dan ging ze met haarstenen en kristallen over mijn houten vloer gooien en rollen en ook al wilde ik dat niet daar had ze weinig oren naar. Dus het was me even genoeg. Dus ik zit hier met een boze Jan op de bank, een Dominik die zich nu verveelt, een Theresa die brullend weg is en ik heb het gevoel dat ik overal schuld aan heb.

Soms heb je van die dagen........ XXX