De najaarsschoonmaak is begonnen.

Vanmorgen op tijd wakker een beetje tv tot Theresa kusje kwam brengen en Sabrina bij ons bleef. Dan was Jan douchen en ik daarna en dan kwam Ingrid Sabrina halen. Die was weer zeer onrustig in haar hoofd dus Ingrid is met haar naar beneden gegaan kijken of ze kan slapen. Je merkt gewoon als ze zich probeert te ontwikkelen dat ze dan in epileptie vervalt. Als ze dat kunnen weg krijgen zou het al een stuk beter gaan. In Wien hebben ze ook gezegd het einde van medicamenten is gekomen want het helpt toch niet .
Het is weer stralend mooi en warm weer al is het steeds wat later warm door dat het laat in het jaar is net zoals de zon vroeger verdwijnt omdat die laag staat. Jan heeft voor mij de ramen gezeemd binnen en buiten daar ben ik gelukkig mee want hij doet het beter dan ik het kan. Misschien zo nog even het balkon aan de voorkant samen schoonmaken want als de kou in valt wordt het daar glad als het niet schoon is.

Ik moest wel aan het balkon beginnen want als Theresa haar verjaardag viert komt Reini en gaat rondom de balkon deur verputzen. Dan zorg ik wel dat alles afgedekt is met papier of plastik ook mijn hal in het trappenhuis. Daarvoor moet er een grote kast verschoven worden . We begonnen eraan maar ondanks bijna alles uit de kast geen beweging in te krijgen. Ingrid kwam boven en die ging op de drempel zitten met haar voeten onder ik aan de andere kant bovenaan de kast duwen en toen kregen we hem van zijn plaats en ver genoeg geschoven. Dan de kast weer vullen en de vloer afmaken. Er is nog een kast en die ook maar uitgeruimd. Kwam een grote bak met schoenpoets dingen en veters enz. tegen die heb ik aan Ingrid gegeven, wij poetsen nooit schoenen en al die veters ook niet nodig. Heb ik weer een beetje plaats. De kast staat nu voor het slaapkamerraam die niet open kan en dus wordt het met slapen ook een beetje donkerder. Klusje geklaard en dan snel aan het eten begonnen. Eenvoudig en snel en toch lekker. Een gemengde salade met van alles erin, Grieks gehakt gemaakt, Zaziki en Griekse olijven pitah broodjes. Ondertussen toch alweer half 2 en eigenlijk wil ik nog even naar buiten want nu is het nog mooi. Ze geven aan dat het weer gaat veranderen.

Dat naar buiten werd mijn tuinset en een kast met olie behandelen is dat ook maar weer klaar voor de winter. Dan het voorbalkon weer ingeruimd. Best tevreden want in de loop van de middag sloeg het weer om , donkere wolken.

Familiefotos de eerste is Toon de zoon van de broer John na mij en Ryan de kleinzoon van mijn broertje Ruud van zijn dochter Lisa.
Toon haalde de krant omdat ze met de praalwagen voor 3 oktober al de 1e prijs hebben voor het ontwerp. Het wordt een wagen met als thema de Leidsche stadhuisbrand.