Oeps de hutspot vergeten

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag 3 oktober
Ik kwam er net achter dat ik mijn Leidse gewoonte om op 3 oktober hutspot te eten vergeten ben. Dat is voor het eerst. Ik was helemaal in de ban van de witlofjes die ik had gevonden.Ik heb afgelopen week eindelijk weer eens andere groente kunnen vinden en eten. We hebben spruitjes gegeten, voor Jannick een lekkere gorgonzolasaus erbij.
Vandaag hadden we witlof, smullen met putenham en emmentalerkaas.

Wilden we gisteren de skies gaan betalen en ophalen liepen we tegen een betaal probleem aan. Het geld stond op een Nederlandse rekening en we konden het bedrag niet pinnen. Dus terug naar huis en de postgiro gebeld. We kunnen per pas 750 euro pinnen in totaal bij een automaat en je kan per pas een bedrag van 750 euro per dag betalen. Dus in overleg met de winkel besloten om contant te betalen. Wij het geld over meerdere rekeningen verdeeld zodat we met verschillende passen het geld bij de automaat konden pinnen. De bank is gelukkig vlak bij de winkel.
Dan eerst de skate skies naar huis gereden en daarna de klassieke skies. We hebben nu een soort magazijn in de garage. Ik vond nog een paar mooie bergschoenen voor Jan , van die schoenen waar je aan de onderkant spikes kan uitklappen als het glad is. Ook met 50% korting. Ze zijn ook lekker warm gevoerd.
Jannick sliep bij ons want hij had weer danscursus en had de auto mee.

We komen al in de winterstemming want vanmorgen had de sneeuwgrens ons bereikt en het regende afgewisseld met sneeuw. Als alle regen sneeuw was geweest die was blijven liggen hadden we de deur niet meer uitgekund.
De sneeuwgrens zakt nu door naar 800 meter en we zijn nieuwsgierig hoeveel er morgen voor de deur ligt. Het is raar als je de auto,s met zeker 15 cm sneeuw erop voorbij ziet rijden. In het dorp sneeuwde het lekker door. Wij wonen net iets lager op zo,n 1000 meter. Maar je ziet de sneeuw naar ons toe kruipen.

Jannick slaapt weer bij ons want hij heeft morgenochtend school. Dan gaan we hem halen want hij is dan om 12.15 uit en moet om 13 uur weer voor de training met Sergei op de biatlonbaan zijn. Dan nemen wij al zijn spullen mee en eet hij in de auto.

LAATSTE NIEUWS
Sneeuw heeft ons ingehaald er ligt al een aardige 10-15 cm bij ons.