Hopsiland

Gisteravond tot Jannick thuis kwam wakker geweest. Ik denk dat het kwart over 1 was toen hij thuis kwam. Babyfoon uit gedaan en in slaap gevallen. Ik was om 6 alweer wakker en heb de babyfoon weer aangezet want Jannick ging om half 7 Meli halen. De babyfoon gaf niets aan maar ik had het gevoel dat er iemand rondliep. Dus naar beneden gegaan en Sabrina was wakker had alle deuren dichtgedaan en was in de keuken luid aan het zingen en aan het dansen op de Tango popo. Dan kwamen Jannick en Meli thuis en hadden verse broodjes meegenomen. Theresa was ook wakker dus we konden aan tafel. Na het ontbijt is Meli gaan slapen en wij ons allen wat je zoal doet. Dan zijn we op weg gegaan naar Schladming met de Planaibahn omhoog en dan met de kinderen hopsiland gedaan. Met de zomercard kan je dan ook een Schnitzeljacht doen met een kompas. We deden eerst de korte en dat ging prima dan zijn we de nieuwe route gaan halen en die gedaan. Je kan niet blindelings achter iemand aanlopen want er zijn steeds 4 routes. Van Jannick moest Theresa de opdrachten met de kompas zelf uitvinden en hij controleerde het met zijn kompas. Jan en ik deden niet moeilijk maar gewoon er achter aan lopen. Sabrina loopt braaf mee en had ook een kompas gekregen die ze ook om haar hals droeg. Aan het einde had Theresa het codewoord ontcijferd. Theresa en Sabrina kregen beide een oorkonde. Jannick heeft Theresa veel uitgelegd over het principe de weg vinden met een kompas. Ze was soms te gehaast en moest dan terug van Jannick en opnieuw meten dan haar uitgelegd welk punt ze dan zag en dat ze dan dat punt als richting moest aanhouden. Dan het aantal stappen maken dan de stempel zoeken. Een ding waar je de kaart tussen stopt op het juiste station en dan de gaatjes erin drukken. Als je dus na de 10 stationen goed kijkt maken de gaatjes het codewoord. We zijn dan nog wat spelen en uiteindelijk weer met de gondel naar beneden.. We stonden op een speciale parkeerplek voor gehandicaten, dan kan ook de deur verder open en zo. Het was naast de opening met trap voor de nooduitgang. Bij terugkomst had zich dus een Duitse auto naast ons op de nooduitgang vrijhouden gezet. Wij konden de auto niet in en met moeite van de trap tussendoor naar de auto komen. Ongelooflijk asociaal afgezien dat in een noodval de mensen niet wegkomen. Jannick heeft de auto ertussen uit gehaald en dan konden we instappen. Thuisgekomen is Jannick voor de kinderen gaan koken. Jan en ik hebben een broodje gemaakt en later een ijskoffie. Het begint nu steeds meer dicht te trekken. Maar weer een heerlijke dag gehad.
Theresa was helemaalblij, Sabrina en Theresa hebben geld van Erna gekregen voor de vakantie. Theresa was al aan het uitrekenen , als ik zoveel voor de vakantie houd en dan heb ik zoveel voor als ik mijn bankrekening heb.
Als ze 20 september 10 jaar wordt kan ze een rekening openen met een eigen pasje. Dat wil ze graag en dan krijgt ze ook zakgeld van Papa elke maand 10 Euro. op haar rekening. Ze is erg spaarzaam dus ik schat dat in haar potje 30 tot 40 Euro zit. Dat heeft ze dus gespaard met 50ct in de week. Ook heeft ze een paar keer geld van ik dacht Carmen en Heinz gekregen wat ze ook bewaard heeft. De rekening opent Jannick en die blijft gewoon hier. Het is het geld van Theresa en niet van Ingrid. Ze had Ingrid gevraagd krijg ik zakgeld en die zei dat krijg je toch dat doe ik in je spaarpot. Dat is dus geen zakgeld. Dat spaarpotje meot vol zitten want meerdere malen per jaar krijgt ze van Oma veel geld of van oom Reini maar dat verdwijnt gewoon naar Ingrid.Ze mag nooit wat , nu heeft Sabrina bij Ingrid een Tonibox gekregen maar die is van Sabrina daar mag Theresa niet aankomen. Hier hebben ze er samen eentje en daar luisteren ze beide graag naar. Maar volgens Ingrid is Theresa daar te groot voor. Jannick zei me ik luister ook graag naar dat ding. Theresa krijgt altijd te horen dat ze ergens te klein voor is en voor het andere te groot. We hebben daarom vandaag ook expres dat gedaan wat Theresa graag wilde doen. Sabrina past zich dan prima aan.Het doet mij zeer dat ze morgen weer naar Ingrid gaat. Gelukkig heb ik wat dingen kunnen regelen. Ze kan morgen gaan kletteren in Aich. Als het goed is gaat ze volgende week nog iets doen met de Rettungshunden en ze gaat bij de manege in een Silky leren rijden. Verder is er dan ook een bioscoopmiddag. Daarna staat onze vakantie aan. Genieten gaan we.

Na de fotos van vandaag Randy en Laura op vakantie in Spanje
De tweeling Carice en Claire zijn 6 geworden
Björn met zijn vrienden op vakantie.

Haha hoe heb jij Claire haar naam geschreven is je woordenboek op hol geslagen

Erna 2022-08-14 18:38:22

Oh, wat een leuke speurtocht!