Lange reis naar de Gardasee

Italië, Venetien

Montag 28.August
Om 5 uur ging de wekker en we vertrokken om 6 uur. We hadden voor de Sud Tirol route gekozen en dat ging goed , zonder wachten de grens over en een mooie rit. Het ging goed tot voor Cortina want daar wilde de navi ons een prive weg opsturen en we kregen geen alternative route. We hadden een kaart mee maar als je niet goed weet waar jez it op welke weg en er nauwelijks wat aangegeven is wordt het wel moeilijk. Jan was gaan vragen maar ik was het niet eens want ik zei hem we gaan terug en dat was ook zo. Hij wilde er eerst niet aan maar met veel vijven en zessen toch ogedraaid en i heb de weg helemaal door Italie gevonden. Ook dat gaat goed als Jan luistert, ik zei hem we moeten naar die plaat maar niet over de rijksweg of de autostrada. En ik zei hem zelf even kijken want dan kijk ik even in de kaart wat daarna komt. Dan vraagt hij ineens waar moet ik heen en ik zeg de plaats en dan ja maar waar moet ik heen. Dus hij slaat af en waar zaten we dus op?? op de autostrada. Zegt hij maar ik had 2 mogelijkheden om naar die plaats te gaan en ik nee maar een want ik heb meermaals gezegd niet de autostrada want die gaat door naar Venetie en dat is echt de verkeerde kant. Dus bij die plaats van de weg af. Wil Jan gelijk weten van mij waar heen dus hem gezegd ik was hier nog nooit dus ik weet het niet , we moeten de weg terugdoor die plaats en hopen dat we de weg vinden die we moeten. Dat lukte me maar Ik had graag dat Jan minder eigenwijs was . Onderweg hadden we trek en toen bleek dat ik veel op brood te smeren had maar het brood boven in de keuken op een plankje ligt. Dat komt doe ik het in de krat bij het eten dan eet die kleine kat aan mijn brood. Maar ja nu hadden we niets. Dus knabbernossi stukjes gegeten en ijskoffie gedronken. We hebben een klein hutje en ik dacht alleen overnachten maar we hebben een koelkast en een 2 pitter. Dus ik hoef niet op de bbq maar kan gewoon hier koken. Toch handig als je 3 nachten hier bent.
Onderweg was de buitentemperatuur grotendeel 29 graden maar hoe dichter bij het Gardameer des te warmer het werd en we haalden toch de 34 graden. Theresa was niet te houden en wilde zwemmen. Ze kon kiezen strand of zwembad en ze wilde naar het strand. Dus badpakken aan en ik vraag jan waar heb je de strandmatten en de parasol gedaan. Zegt hij ik denk thuis. Speciaal gekocht voor de vakantie en nu ligt het thuis. Alles klaar gezet en dan wordt hij alweer boos want hij vindt dat het ook mijn schuld is maar ik mag me nooit bemoeien bij het inpakken van de auto en als ik vraag heb je dit of dat wordt hij boos.
Dus we beginnen niet echt lekker vandaag.

Er zijn kiezelstranden dus schoenen aangehouden en er ook mee het water in. Theresa heeft wel waterschoenen bij zich. Eerlijkheids halve vindt ik het Gardameer helemaal niks vies troebel groen bruin water. We lopen zo vanaf ons hutje 5o meter verder het strand op. Er zijn hoofdzakelijk Duitsers Oostenrijkers en Nederlanders. Zit nog steeds vol. na het poedelen zijn we inkopen gaan doen in de campingwinkel die niet duur is als je de Oostenrijkse prijzen gewend bent . Ook ons zelf een ijsje gegund en Theresa helemaal blij met haar schatkist ijsje want het doosje gewassen en nu zitten daar haar kleine schelpjes in.
Dan heb ik eten gemaakt ik had de gewassen sla van thuis meegenomen, hamburgers gebakken en brood erbij. Ik had nog gekookte eieren en ook de laatste stukjes geitenkaas in kruiden olie voor de sla Een redelijke camping meal. Dan zijn we gaan wandelen kijken waar het zwembad en de speeltuin zijn. Nog langs de camping om te vragen of er internet is maar voor 10 euro pd of 15 euro voor een week als je maar 3 nachten er bent. En ze garanderen waar wij zitten geen internet eigenlijk alleen in het restaurant receptie en winkel. Dus ik wacht wel. We hebben maar 1 stopcontact daar had ik vanmiddag al mijn droogbox voor mijn gehoorapparaten op gedaan. Ben ik aan het afwassen de vuile vaat stond al in de bak hangt er mijn stekker in het water. Dus ik weer boos op Jan haalt hij de stekker eruit om koffie te maken is niet erg maar doe dan de stekker terug. De droogbox kost 70 euro. Ben ik aan het werk op mijn laptop ik moet Theresa even helpen doet hij hem dicht en mijn werk deels opgeslagen. Dan gaan we het bed uitklappen om op te maken waar wij moeten slapen heeft hij het bovenste bed voor al zijn spullen in gebruik genomen en ik kan niet verder kwijt want de kast staan de etensspullen en Theresas spullen . Mijn spullen waren onder het bed geschoven maar met het andere bed uitgeklapt kan ik nog geen onderbroek eruit halen. Hij is zo ik gericht dat ik er af en toe een sik van krijg niet erg als hij zijn spullen erop zet maar het hoeft niet allemaal apart kan ook plek voor een ander houden. Nu staan mijn tassen voor de open kast opgestapeld anders kan ik niet bij de andere spullen . Hij rijdt toch?? dat schijnt altijd voldoende te zijn. Hersens krijg je niet om te gebruiken.
Toen wij vanmorgen vertrokken vertrok Ingrid met Sabrina naar het ziekenhuis in Leoben, hoge koorts en overgeven en al dagen zo lastig . Ingrid had vannacht dus ook weer niet geslapen. Eind van de middag even contact met Jannick gehad. Sabrina schijnt blaasontsteking te hebben. Ze blijft in ieder geval tot vrijdag in het ziekenhuis. Geen idee hoe thuis de werkzaamheden vorderen en of het goed gaat want er was niemand. Jannick was om 5 uur al de deur uit naar zijn werk.