2e kerstdag

Oostenrijk, Pruggern

Vanmorgen normale tijd wakker en al snel kwam Jannick kijken voor het ontbijt. Opgestaan en tafel dekken en het ontbijt neergezet. Iedereen kwam boven en we konden aan tafel. Gezellig en lekker. Jannick had een skikaart van het RK, Theresa heeft een Abo en Ingrid en Sabrina moesten een kaartje kopen en ondanks dat Sabrina een gehandicaptepas heeft niets kan moest ze de volle mep betalen. Niet normaal een kaartje voor haar 10,20 dus een kinderkaartje. Volwassene is 18,50 euro.
Mocht de pret niet drukken Jannick ging met Theresa skien , wij met Sabrina op de slee en dan naar het Bottinghaus om wat te drinken. Al snel kwamen Jannick en Theresa. Theresa had het niet naar haar zin en was alleen maar aan het zielig doen en wilde niet meer. Jannick ging alleen skien en kwam weer terug en vroeg nogmaals of ze nu mee wilde gaan skien of samen naar beneden skien. Nou nee. Nog een poosje gezeten en Sabrina genoot van alles om haar heen maar Theresa nee. Jannick ging naar beneden op de skies ondertussen landde de helicopter en werd er eentje afgevoerd. Volgens Jannick was het niet goed de sneeuw en erg zwaar. Er was best veel maar allemaal vannacht gevallen. Jannick zei ook naarmate hij lager kwam het steeds meer ijs werd. Dat klopt want er was heel veel water gevallen en dat is opgevroren. Ook waren er erg veel op de Piste zei Jannick die vonden dat ze allemaal geweldig aan het skien waren. (dus niet)
Gisteren een wonder op de Galsterberg, een tourgeher is in een lawine terecht gekomen en na 5 uur onder de sneeuw gered, De persoon was uitstekend uitgerust en kon daarom overleven. Hij had zo´n lawine rugzak die zich zelf een soort tentruimte geeft waardooor de persoon ruimte had en de eerste uren heeft hij gevochten voor zijn leven dan kon hij met zijn lawine stock door de sneeuwlaag prikken en kreeg lucht. Jannick zei ook dat je ermee zwemmend in de lawine aardig boven kan blijven en meestal dan niet meer dan 1 1/2 meter onder de sneeuw bedolven raakt en het beschermd zeer goed tegen verwondingen. De 1 1/2 meter is vooral van belang omdat je dan nog gaten kan prikken naar de oppervlakte en het houdt de sneeuwdruk uit. Maar 5 uur is erg lang.
WEIHNACHTSWUNDER Op de fotos zie je de koepeldie zijn leven redde.
Vor kurzem konnte unsere Mannschaft am Pleschnitzzinken eine Person lebend nach 5 Stunden in einer Lawine retten.
Im Einsatz standen 20 Mann der Bergrettung Gröbming, 5 Lawinenhundeführer der Bergrettung Steiermark Lawinen- und Suchhundestaffel, Pistengerätfahrer und Liftmitarbeiter der Galsterbergalmbahnen, Hüttenwirte und Alpinpolizisten.
Die Person konnte unterkühlt aber nahezu unverletzt an das Rotes Kreuz Gröbming übergeben werden.
Es ist ein Weihnachtswunder!
Ingrid en Jannick waren nog even naar Mandl daar was uitverkoop en Ingrid wilde graag handschoenen en een helm. Dat werden super wanten, een mooie helm met visier en gelijk maar een nieuw skipak. Jannick had nog een 2e broek bij zijn pak gevonden.
Rondom 15 uur zijn we gaan middageten en dat was ook weer erg lekker dit keer was het voorgerecht wildzwijn pasteitjes en dan weer gourmet. Toetje hebben we laten zitten we hadden allen genoeg gegeten. Ik heb in de avond nog koffie bij Ingrid gedronken en Theresa was weer aan haar huiswerk , ik heb het geprobeerd en Ingrid maar het was weer een grote ramp ze kan niets weet niks en wil niks.
Ze heeft zich beklaagd bij mij dat Sabrina haar in de vroege morgen wakker maakt en dat ze daarom moe is en ze dus alle dagen sinds Sabrina thuis is dat heeft. Ik had al eerder een plan gemaakt om de kamer te delen maar Ingrid wil dat niet maar ik denk dat dit het niet gaat worden want nu is Theresa vrij en moet straks weer in de school gaan. Morgen gaan ze tot zondag naar Oberwölz, de hele familie is daar. Wel weer jammer voor Theresa want ze gaan voor het eerst met de club skien en ze worden dan ingedeeld maar Ingrid is niet te vermurven .