Laatste loodjes

Gisteravond zo rond kwart voor 9 brak er ernstig noodweer uit, terwijl ik dit opschreef ging het licht uit en de stroom viel helemaal uit dus ook geen internet meer. Later weer wel maar voor de zekerheid de kaarsen laten staan. Ik kon niet in slaap komen en ik heb het 6 uur zien worden. Dan schrik ik wakker van mijn telefoon en het is 8 uur. Jannick dat de schoorsteenveger gebeld had en er aan kwam. Met barstende koppijn opgestaan en de man erin gelaten. De katten eten gegeven en aan Jan gevraagd eruit te gaan zodat ik heel even kon liggen en dat tot 9 uur gedaan en dan toch maar opgestaan. Slapen doe ik dan niet meer maar ik kon wel even in rust wakker worden. Na mijn ontbijt voelde ik mij al wat beter. Dan Jan onder de douche gestuurd want op maandag doe ik altijd de badkamer .
Het tv project staat voor Jan vandaag aan want de rails zijn gevonden.
Het is nevelig en warm en langzaam aan valt er af en toe een zonnetje door. Vanaf woensdag wordt het weer zeer warm en gaan de temperaturen weer boven de 30 uitkomen.
Helaas om half 11 zaten we weer in het donker en het ziet er niet naar uit dat het gaat opknappen. Maar nog droog. Dat veranderde in regenbuien.
Jan is hard bezig aan zijn project en het vordert. Ik klaar met de badkamer. Ik ondertussen een briefje geschreven en de sleutels in de envelop voor Barbara. We gaan straks om 2 de fotos ophalen in Irdning en brengen dan gelijk de sleutels naar Öblarn . Ik maak bamihapjes die eten we dan maar als middageten. Ik kan langzaam aan met afvinken beginnen. De medicijnen voor Jan uitgezet , de vaatwasser gevuld en aangezet en alweer leegmaken.
Vanmorgen een poosje met Jannick getelefoneerd en morgen gaat hij opnieuw met Ingrid praten. Hij heeft zelf met zijn advocaat een nieuw voorstel uitgedacht dus we blijven hopen. Ze heeft de papieren voor Theresa als het goed is klaar en ze gaat woensdag met Theresa testen.
Ondertussen worden in Oostenrijk de regels ook weer steeds strenger. Je mag niets meer met maar 1 inenting behalve Johnson waar je maar 1 van krijgt. Afgelopen week elke dag tussen de 600 en 1000 per dag. We hebben in Gröbming ook weer 2 gevallen.
In de middag kwam toch de zon steeds erdoor gepiept en was het warm en droog. Ons rondje gemaakt dus dat kan ik afvinken. Alle gekochte tickets op datum gezet. Dan had ik kaartjes voor Plopsa en kon ik geen enkele dag boeken die ik wilde. Dus het ticketbreau gebeld waar ik de vouchers van had en die hebben het geregeld. Wij reizen donderdag de 19 . augustus in de vroege morgen naar Frankfurt en overnachten daar. Dan vrijdag door naar Liduina in Capelle ad IJssel. Zaterdag vrij, zondag Antwerpen K3, maandag vrij, dinsdag met mijn zussen en nichten eten, woensdag vrij , donderdag vrij. Dus vrijdag 27 augustus naar de katjeskelder en daar komen Meli en Jannick met Sabrina ook aan. Zaterdag naar de Molenwaard familiedag , zondag en maandag is de bedoeling Bobbejaanland, dinsdag gaan wij met Theresa en Sabrina naar Plopsa wat Meli en Jannick gaan doen ? Woensdag en donderdag naar Movieworld zonder Jan ,vrijdag in het park zwemmen of zo. Zaterdag naar Rotterdam en zondag in het park weer zwemmen of zo. Maandag reizen we af.

Willen we de tv aanzetten geen tv alles door en nagelopen geen tv. Ik kan wel netflix kijken maar geen tv. Jan heeft alles gewisseld maar geen tv dus nu een mooie wandhouder maar de tv is kapot. Tja vakantie voor de deur dus tv moet wachten. Ik kan tv kijken in de slaapkamer of we moeten er nog achter komen waarom hij geen ontvangst heeft.
De lijst wordt weer langer, er stond nog een ikeastoel met kussen op, daar was een magnetron bijgekomen en nu een tv.