koud

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag
Jan heeft Jannick opgehaald. In de middag is Jannick bij Almfrieden gaan schieten. Wapen afgesteld en in orde gemaakt . Morgen nog een keer schieten ermee want het is geen KK.
In de middag met zijn allen koffie drinken bij Bettina thuis. Haar moeder Erika had weer heerlijke taart gemaakt. Uiteindelijk met lekkere rode wijn verder gegaan, eerst een Steirerblut geprobeerd daarna een blauwe Zweigelt. Op de terugweg werden we gebeld bleek dat het wapen dat we hadden meegenomen waarvan we dachten dat het van Patricia Reiter was , dat het wapen van Mika Vermeulen is. Dus Jannick en ik zijn ,s avonds naar Irdning gereden om bij Wolfgang en ander wapen te halen. Misverstand maar opgelost, het wapen van Mika wordt vandaag opgehaald. Wij wisten niet dat Mika ook aan biatlon deed.
Dus moet Jannick vandaag weer een wapen afstellen en mee inschieten. We hebben gelijk de KK kogels meegenomen. Cadeautje van het Steirisch Kader. Jannick heeft de helft wedstrijdkogels en de helft trainingskogels meegenomen.
Mark Waldhuber wordt ÖSV landestrainer tot grote vreugde van Jannick want hij gaat Jannick dus ook trainen. Dit omdat Jannick in het steirerkader zit en hij met zijn 3e plaats op een Oostenrijks Kampioenschap hier veel losgemaakt heeft. Ook is er vandaag overleg door Wolfgang en zijn hoogste baas over Jannick (de vliegende Hollander zoals ze Jannick noemen) en de situatie bij WSV Ramsau. Die nog steeds weigeren Jannick te trainen. Mark was ook de trainer waar Jannick meegewerkt heeft bij Fit en Fun en wiens baan hij daar heeft overgenomen. Mark was ook degene die Jannick training wilde geven , maar de school het verbood aan Jannick en hem geen mogelijkheid gaf om met hem te trainen. Landestrainer is het hoogste in Oostenrijk en daar is Mark nu aangeland. Die 3e plaats van Jannick is echt hier in Oostenrijk een bom geweest en Jannick heeft hiermee veel losgemaakt. Zoals Wolfgang zei daar heeft Jannick nu recht op na zijn B kader kwalificatie.
Een markant detail, Wolfgang is de pa van Mark.
Ja Nederland hier denken ze gelukkig anders over Jannick en zien ze wel potentieel, dat zagen ze al langer vandaar de tegenwerking.
Ook hebben we nog een aanbod om voor een andere nationaliteit uit te komen liggen. Hij kan dan waarschijnlijk zeer snel de nationaliteit krijgen. Volgens Waldhuber mag Jannick straffeloos van nationaliteit wisselen omdat de NSV hem niet wil. We moeten zo wie zo nog contact met de IBU hebben als we ermee door willen.
Wat het weer betreft koud en regen bij ons en in delen van Oostenrijk zijn sneeuwkettingen vanaf 1500 meter verplicht. Nog geen zomer.