Bijna klaar met de voorbereidingen

Half 7 op, Theresa werd om 7 uur door Jannick gebracht en die ging dan naar Wels. Oma Theresa aankleden . Opa ontbijtje maken.
Oma naar de therapie, Opa ging Theresa naar de Kindergarten brengen.
Om 9 uur waren Jan en ik weer thuis en dan was er koffie.
Dikke mist en het miezerde maar om half 11 viel er tussen de mist een zonnetje door. Overal witte bergen gelukkig bij ons niet zo heel laag gekomen. Ingrid moest gisteren al om rijden want de Sölkpas is toe en die gaat nu ook niet meer open tot mei. Dus ik moet ook ver weg als ik naar de Stolzalpen krankenhaus moet. Helaas maar het is hier nou eenmaal niet anders. Maken er dan maar een dagje uit van. De sneeuw is zeker tot op de 1000m gekomen.
We weten nog steeds niet wat wijsheid is, Jan hoort niets van zijn werkgever ondanks mailen en bellen. Jan heeft net onze koffertjes van de Dachbodem gehaald en ik ga zo maar eens inpakken. De koelbox staat er al , de slaapzakken liggen er al, langzaam wordt het toch echt dat we weg gaan.
Ik heb totaal geen fut en lust maar dat komt denk ik wel weer als we eenmaal in Duitsland zijn.
Het eten vandaag is makkelijk maak maar pannenkoeken , vindt Theresa ook lekker. Gisteren was ze na thuiskomst al gelijk weer boven en heeft ze de verfdoos weer ontdekt. Het was de laatste tijd vooral plakken en knippen.
Nog vandaag van haar genieten en dan moeten we toch een poosje zonder elkaar. Ingrid heeft toch defenitief de tuin en het straten naar volgend jaar verplaatst, maar vanavond komt er iemand die dan volgende week of zo de vensterbanken buiten er in komt zetten en rond de ramen metselen en zo. Dat dat allemaal winterklaar is. Gisteren kwam eind van de middag de Atzlinger om de laatste dingen aan de Heizung te doen, bleef toch nog een klein karweitje over want hij had een afdekdeurtje niet bij zich voor de schoorsteen geloof ik, er is er wel een maar niet afsluitbaar en met een kind in huis niet veilig. En dan is het bouwstop tot de lente. (kunnen ze weer sparen).

Nou kwam die man vanmiddag al en ik denk dat Ingrid niet blij zal zijn. Volgens deze meneer zijn de deuren en ramen te krap bemeten en komt daardoor het metselwerk op heel veel werk en dus ook heel veel geld.
Ze moet hem vanavond zelf maar even bellen maar ik heb wel Jannick gebeld en hem het gezegd zodat hij Ingrid kan voorbereiden. Geen idee wat er uit komt. Maar dat zijn geen berichten waar je blij van wordt.

Jan is de sleutels bij Barbara gaan brengen voor hij naar zijn werk door gaat. Hij heeft vrij morgen dus dat is alvast 1 probleem minder.
Nog even met Jan overleggen waar hij dan een overnachtings stop wil maken. Ik heb een hotel bij Köln gevonden dat is een uurtje of 8 rijden of dat hij op onze vaste overnachtingsplaats in Schlüsselfeld wil slapen dat is 5 uurtjes rijden.

Dan ben ik met Theresa naar de Sparbank gaan lopen en daar in de hal staat een speelautomaat daar kan je mee tekenen en kleuren en zo. Ze rukt zich los stolpert en valt met haar wang op de rand van het houten bankje. Ze schreeuwde als een speenvarken dus dat was wel goed maar het werd gelijk al helemaal blauw. Gevraagd of ze wat kouds voor haar hadden en ze kreeg een stapel nat papier dat kon ze er tegen aan houden. Dan zien dat we weer thuis kwamen. Heel langzaam gelopen en al die tijd braaf het koude papier er tegen aan gehouden. Thuis mocht ze een ijsje en nu zit ze braaf wat tv te kijken met een nat washandje er tegen aan. Het kleurt alweer wat bij.