Opnieuw een zeer warme zonnige dag

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen wakker voor de wekker. Ingrid kwam vragen of we Theresa mee wilde nemen en naar de Kiga brengen. Dus eerst naar de Kiga en dan naar Christine.
Jan kwam mij weer ophalen en ik had al een stukje in de zon gewandeld.
Thuis gekomen gelijk ergernis omdat Jan bij de ombouw van de cv niet had gedaan wat was afgesproken. Hij had gisteravond al een stuk er los ingezet en toen vroeg ik hem wat hij daarmee wilde doen dat het andersom moest. Dan is het hier te lang en daar te breed en hij had het alleen maar even neergezet. Dan snap je het al want zo had hij het vanmorgen dus vastgezet. Kan hij alles los halen en het opnieuw doen. Dan is hij boos want het zat toch eerst ook zo maar andersom hebben we meer warmte omdat de gaatjes dan voor radiator zitten en het dichte deel waar de radiator niet zit. Dan heeft hij alles al naar beneden gebracht en moet dan alles weer naar boven brengen. Dan neemt hij plankjes mee naar boven die op maat gezaagd moeten worden dus ik zeg hem er is een ander stuk waar de plankje sprecies goed van zijn en dat is dan niet zo dus ik zeg hem ja wel want dat was de zijkant en het stuk wat je daar hebt is van de bovenkant. Het gaat dus allemaal moeizaam en hij zit weer volop in zijn eigenwijzigheid . Moedeloos word ik er van. Dan is mijn eten klaar en Jan is ergens beneden heeft geen telefoon bij zich dus maar alleen gaan eten. Komt hij eindelijk boven zeg ik hem ik heb al gegeten dan kan hij dus wel alles laten vallen waar hij staat en gaat eten. Het was echt eten voor zo´n warme dag als vandaag. Lauwwarme snijboontjes met aardappelsalade, Festtagschinken in plakjes gesneden , gesneden gekookte eieren en voor mij radijsjes en augurkjes erbij. Er worden al temperaturen van 29 graden bereikt .
Eind van de middag sloeg het weer om harde wind en zwaar bewolkt . Ze geven voor het weekend heel slecht weer op. Jammer voor de familie van Ingrid want Viktoria heeft haar eerste communie in de kerk. Ingrid gaat met de kinderen er heen want ze is de meter. Jannick is het hele weekend weer in de brandweerschool in Lebring. Die vertrekt vrijdagavond al. Ingrid gaat dacht ik op de zaterdag weg. Voor ons dan een rustig weekend zonder bezoek.

Een foto van in Aich , ik vind het zo mooi als er van die begroeide stenen zijn overal bloeien die bloemen nu.