Een echt mooie dag

Vanmorgen vroeg wakker en om 7 kreeg ik een smsje of ze bij ons konden ontbijten. Dus gezegd ja dat kan dan sta ik nu op. Tafel dekken en dan een smsje terug dat ik klaar was. Gezellig met zijn allen ontbijten. Na het ontbijt gingen Jannick en Meli douchen, kinderen waren aan het spelen. Jan lette op en ik ging ook douchen. Na mij ging Jan en heb ik Sabrina geholpen , Theresa kan het zelf .
Jannick en Meli gingen inkopen voor de tuin doen want het was actie bij de Do it. Ze kwamen terug met een nieuwe grasmaaier op accu. De actie was 10 % korting en bij de accumaaiers een 2e accu gratis erbij. Accu is 165 Euro. De grasmaaier op benzine was een ..................................!° Ze hebben ook een gardena slang met verlenging op haspel gekocht. Die hadden we ook niet meer die was vorig jaar al kapot. Theresa ging bij Leni en Paula spelen onze buurmeisjes. Sabrina bleef bij ons want Meli en Jannick gingen aan de afrastering voor de konijnen werken en besloten ipv aan de zijkant van het huis het voortuintje te gebruiken. Die was al grotendeels afgesloten deels met een betonnen verhoging. Melanie besloot om gelijk alle struiken aan de onderzijde af te snijden en dan hopen dat ze nog gaan uitlopen want dat deden ze alleen nog aan de bovenkant. Ze hebben fijn gaas langs de betonnen verhoging gezet. Sabrina en ik hebben eten voor de konijnen geplukt, we hadden heel veel paardenbloemen. Sabrina plukte die en ik haalde de grote met wortel en al eruit want de bladeren vinden ze ook lekker. Dan hebben Sabrina en ik een wandeling gemaakt. De buurvouw Pfusterer daar liep ze ook even mee. Ze gebruikt haar handje inderdaad om met mensen te praten. Ze wees op het grasveld en deed dan groen ik ben appatrots op haar.Ook de Katze benoemde ze. Dan zijn we naar binnen gegaan want ondanks het mooie weer was er wind en je kan goed merken dat Sabrina haar linkerkant niet warm kan houden. Ze wilde niet naar binnen maar ze moest. Ik had al wat uitgezocht om met Jan te eten dan kwam Theresa vragen of ze allen bij mij konden eten. Dus Jan een zak friet gehaald want die kon ik niet vinden in de vriezer. Dan pitabroodjes gevulde met salade en gyros, knoflooksaus gemaakt, zaziki erbij, olijven en de friet gebakken. Ze hebben allemaal goed gegeten en genoeg. Ik had er sandwich ijsjes bij en Sabrina peuzelt hem toch ook zelf helemaal op.
Ik ben aan het balkon verder gegaan en grotendeels af nog wat kleinigheden. Ik heb de kast toch weer terug gezet waar die altijd stond en laat het nog een jaartje staan.
Onze stofzuiger is niet goed meer. Net uit de garantie. Tja zo blijft er altijd wat. Nu gebroken want alles met een bezem en opgeveegd gedaan. Ondertussen half 5 en Jannick heeft het gras gemaaid en is nu nog steeds bezig met de omrastering.
Dus gaan kijken en nog wat geholpen met vasthouden. Het grote werk is klaar nu moet nog langs de hele afrastering gaas in gegraven worden. Het is ondertussen half 7 en Meli is gaan douchen en dan gaat Jannick douchen, Meli gaat het eten bestellen en betalen dan neemt Jessy die daar werkt het mee als ze om half 8 klaar is dan is onze bestelling de laatste. Ze brengen de avond weer met hun vrienden door en ik had deze keer ook erg zin in wat lekkers te eten en kon de specialiteit Burger mmet Spargel en zo niet weerstaan, een gevulde aardappel erbij , Jan wil een Cheeseburger. Het is niet vergelijkbaar met een burger van de McD of BKing dit zijn echt culinaire creaties. Je kan veel verschillende bijlages erbij nemen maar wij zijn niet van die hele grote eters . Het is Spargel tijd dus ook veel dingen waar dat in verwerkt is. Je kan er bv ook Steirische garnalen in gerechten krijgen en zelfs de bijzondere blauwe garnalen. Bij Rottenmann worden die gekweekt en al zeer bekend om de goede kwaliteit. We wonen dan in de bergen maar ze weten hier wel wat goed eten is.
Ik had een Spargel Tarzan gevuld met Steirische Hendl Filet, homemaid Bärlauch Pesto, Gruner Marchfeld Spargel, Violetta Kartoffel Chips, Grande Styreano (Steirische Parmesan) , Walnuss Mayonnaise. https://www.ferstl-gastronomie.at/de/walter-grill-burger/speisekarte.php

Walter grill? Waar zit die dan? Is dat waar voorheen de Bierklinik zat? Kan merken dat ik al een jaar niet geweest ben.... 😘