Dappere Theresa

Vanmorgen wakker door de wekker die om kwart voor 7 ging. Wat aangetrokken naar beneden en Sabrina was al wakker en die kon ik gelijk mee nemen. Daarna gingen Ingrid en Theresa weg. Ik Sabrina aangekleed en ontbijt gegeven en dan had ze een kwartiertje om nog Kika te kijken. Opa ging haar weg brengen en berekoud met min 15 . Komende nacht wordt het zelfs min 18 en er zijn al plekken waar het vannacht al min 23 was.
Het werd al snel super zonnig en met al die nieuwe sneeuw en blauwe lucht een droomplaatje. Ik maakte een koppie koffie en had net wat melk te kort dus maak een nieuwe verpakking open en koffie gemaakt. Dan een uurtje later was het tijd voor mijn tweede bakkie en er viel een grote klomp uit het pak melk totaal bedorven. Ik had niets gemerkt aan de melk een uur eerder. Kreeg prompt buikpijn en diarree en daarna knapte ik weer op, Ik ben dan met Jan op weg gegaan en heerlijk was het in de zon, tegen kou kan je je kleden. Maar Jan zei zo plezierig was het in de morgen niet. Eerst naar het E-werk kabeltje van Ingrid op halen. Doorgelopen naar de Spar om inkopen te doen en het was daar vrij druk. Ik wilde voor Theresa nog steeds graag een Scleich paard maar ja alles is dicht. Maar de Landmarkt is deels open voor diervoeder en zo. Ben ik gaan vragen of ik Schleichpaarden kon kopen en ja dat mocht ik. Dus helemaal blij met 2 paarden voor Theresa. Dan heel heel op ons gemaaaaaaaaaaaaaaaak naar de Kiga gaan lopen want we waren aan de vroege kant. Jan moest nog even wachten op Sabrina en ik ben alvast doorgelopen om aan het eten te beginnen. Ik had voor we weg gingen al de Mangold en de kipfilet gesneden. We aten rijst met Kipfiletstukjes met Mangold en kokosmelk. Dus toen Jan thuis kwam met Sabrina was ik al aardig op weg. We hadden nog kerstpost en wel van Karin en Sjaak .Ook hiervan was de envelop helemaal kapot.
We gingen eten en Sabrina vond het zo lekker en die was ook snel klaar. Nog even met Jannick gebeld alles goed daar. Afgesproken dat ze morgen samen komen ontbijten. Dan kunnen we de dag samen doorbrengen. Dan een berichtje van Ingrid dat alles goed was gegaan en dat ze ging inenten. Dus ze waren al terug . Ingrid kon nu al ingeent worden en wij zijn de 22. aan de beurt. Theresa was echt heel flink geweest die verdovingsprikken zijn niet fijn en er zijn er 4 uit gehaald boven aan weerszijde een en onder ook. Ze had honger en ik had de kip helemaal fijn gemaakt ze kon moeiteloos alles naar binnen werken. Ze was zo blij met haar paarden. We hadden ook bij de Spar de 4 kaartspelen bemachtigd die bij het plaatjesplakboek horen. En we hadden nog pakjes plaatjes dus ze ging gelijk aan de gang met in het boek opzoeken en plakken. Ze heeft nu ongeveer een kwart vol. Het wordt uiteraard steeds moeilijker om geen dubbele te krijgen - Er zijn mensen die de plaatjes nemen en ze dan op de folderregaal tussen steken om mee te nemen. Ik had vandaag geluk en had een pakje die iemand achter had gelaten. Het gaat niet zo snel want per 10 Euro een pakje. Een pakje heeft 5 plaatjes. Je moet 200 verschillende plaatjes verzamelen. Dit keer is het een boek over bezienswaardigheden in Oostenrijk verdeeld over de 9 Bundeslanden. Er zijn ook plaatjes waar je aan kan ruiken , vandaag zat er eentje bij dennenappels die heerlijk roken.
Ingrid was ook blij en het smaakte haar ook en ze wilde ook nog wel een kop koffie. Sabrina begint nu ineens echt los te lopen en het lijkt erop dat ze eindelijk haar angst om te vallen overwonnen heeft. We zijn daar zo blij mee, het gaat er op lijken dat ze in een korte tijd toch geen kinderwagen meer nodig heeft. Ook de fysiotherapeute die nu weer komt bij Sabrina was razend enthousiast over de enorme vorderingen. En ze doet de hele tijd het spelletje hoofd scouders knie en teen. Dan staat ze ook helemaal los en ze kan dan ook bukken en haar tenen aanraken , nu stimuleren we haar omdat ook met haar linkerhandje te doen. Die wil ze nog niet echt gebruiken maar misschien komt dat ook wel. En alles wat blauw is benoemd ze met bau, een gigantische vooruitgang voor haar . We houden hoop dat het spreken toch nog komen gaat.
Avondeten met Jan en nu wat voor de tv hangen en vroeg naar bed want morgen om 5.45 gaat de wekker weer.

https://youtu.be/cD_MpEd8nAA Sabrina gaat nu echt lopen

wat gaaf zeg dat ze zo goed los loopt dat is zeker een hele grote stap vooruit

els molenaar 2021-01-16 15:02:06

Fijn hoor dat het zo goed gaat met Sabrina. Met een goede logopediste kom je al een heel end. Bij sebastiaan heeft het ook 3 jaar geduurd voordat hij fatsoenlijk kon praten en die kreeg op speciaal onderwijs bijna dagelijks logopedie. Hopen dat er een bij jullie in de omgeving zit. Jullie kunnen zeker trots zijn op jullie zelf en Sabrina met jullie inzet.