Dag 11 nu zelfs snikheet

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen vroeg wakker en je kon al merken het gaat warm worden.
Theresa werd niet wakker ondanks dat ik zelfs het gordijn bij haar al open had gedaan en ergens na negenen kwam er een slaapkop uit. De visite zat al voor de deur en ik had nog ene stukje brood die uit je hande eten. Maar ze lieten zich wel door musjes pakken want die pikten het soms gewoon voor de snavel weg. We zouden na het ontbijt gaan zwemmen en dat zijn we ook gaan doen. We hebben ons buiten op een grasveldje bij het buiten golfslagbad geinstalleerd. We waren de enige daar en zijn dat ook de hele morgen gebleven. Theresa moet van mij eerst een paar baantjes zwemmen voor ze mag gaan spelen want ze heeft nog niet veel kracht gaat wel steeds beter.
We zijn om 12 uur gaan inpakken en weg wezen. Thuis eerst even gedoucht met Theresa . Dan snel wat inkopen met de auto gedaan en dan middageten lekkere broodjes. Theresa at 2 grote belegde broodjes een pizzabrood en een zoete Krapfen met heel veel jam. Om 3 zijn we gaan fietsen, erst naar de Sava om met het veerpontje over te varen. We zeiden tegen Theresa ga maar aan die bel trekken die er hangt maar dat durfde ze niet . Ze geloofde niet dat dan het bootje die aan de andere kant lag zou komen. Dus ik trok aan de scheepsbel en aan de overkant ging bij het huisje de deur open en er kwam een man uit die naar de boot liep. Hij hielp mij met mijn fiets erin krijgen en ik nam Theresa en haar fietsje, Jan kon het zelf-
Het kost 1 euro pp dus dat is niet veel voor zo´n belevenis. Theresa keek haar ogen uit.
Jan heeft op de een of andere wijze achterop zijn been /kuit open gehaald 3 kleine gaatjes maar het zag eruit of hij geamputeerd was zo veel bloed. Hij gebruikt heel veel bloedverdunning en dan die warmte . Zijn sok was helemaal rood zijn been en we hadden niets mee. Met een zakdoek erop blijven wachten tot het minder werd. Vandaar zijn we gaan fietsen richting Dobova en dan afgeslagen en we dachten richting Breznice dat was ook wel zo maar het was wel een heel eind om. Theresa heeft het helemaal gefietst met haar kleine beentjes en kleine fiets. Heel knap vooral omdat ze nog nooit echt in het verkeer gefietst heeft. Gelukkig rijden de mensen hier ook ruim om een fietser heen of blijven even achter je tot ze er ruim voorbij konden. We hadden niet overal fietspad .We hebben ook een stuk gelopen over de grote brug want het is best smal om te fietsen en als ze er van afkomt ben je gelijk op de weg waar ze zeer hard rijden.
Thuisgekomen Jan alles gewassen en het bloedde nog zijn sok maar weg gegooid. Dan blijkt ook nog eens dat hij zich in het zwembad heel erg verbrand heeft ja Jan heeft het niet op zonnebescherming . We hebben altijd van alles mee maar gebruiken doet hij het nooit. Dus ik zei hem ga wat smeren want het is niet normaal rood zegt hij nog waar? Ik heb niks. Komt hij binnen zegt Theresa gelijk oh Opa je bent knalrood zal ik even smeren? We zijn nu blij dat we een airco hebben die hbben we nu ook voor het eerst aan met temperaturen van boven de 30 en nu half 6 en nog steeds 29 graden. We willen eten van de BBQ maar wel wat later als het afkoelt. Honger hebben we niet want nadat we thuis waren gekomen heb ik aardbeien met ijs en slagroom gemaakt. Hadden we allemaal verdiend.
We komen thuis aan en we worden gesignaleerd en ja hoor daar kwam de visite alweer aan. Dan maar eeen half semmeltje aan ze gegeven. Ze komen gelukkig niet het trapje op al probeert die een het wel.
Het grillen viel tegen want het gas was op en de nieuwe wil er niet op , dus alles in de pan gebakken en gewoon buiten met de rest opgegeten.

Goede beslissing geweest om te veranderen van plek. Heerlijk!!!