Een beetje dipje

Een beetje een dipje.

Dienstag 16.Februar
Zo heerlijk geslapen en pas om 8 uur wakker. Het zag er buiten prachtig uit het had gesneeuwd en sneeuwde nog steeds. Ik hoorde nog net het galmende stemmetje van Theresa in het trappenhuis, die ging met Mama naar Radstadt naar de oogarts.
Ik voel me heel rusteloos en daardoor maar alles op mijn gemak gedaan.
Ik heb niet veel werk aan het eten maken dus daar kan ik me ei ook niet in kwijt.
Ik baal nog het meeste dat het er de komende tijd weer niet in zit om aan de badkamer te beginnen. We hebben nog reparatie aan de auto,en die moet ook weer gekeurd worden. Mijn camera reparatie komt nog. Ik moet volgende maand ook een nieuw paspoort en ga maar even door. En het wil maar niet opschieten met het Zorgkantoor en de belasting. Dus aan de eerste betaal ik nog steeds ipv dat ik geld terug krijg en de 2e verzint steeds iets nieuws om de uitbetaling op te schorten maar ik geef het nog niet op. Alleen vandaag even niet.
Mijn gesternte staat ook volgens het ochtend programma niet goed met maar 23 % dus vandaag maar even geen superlatieven.
Ondertussen maakt het weer me ook niet vrolijker , ipv sneeuw regent het nu en hangt er dikke nevel.
We aten kapucijners en tijdens het eten zeg ik tegen Jan ik geloof dat ik een lepel moet nemen want ze blijven niet op mijn vork liggen. Dus hij prikt in het rond en zegt dat doe je zo en stopt ze in zijn mond , hij werd gelijk gestraft want hij verslikte zich in een kapucijner en we beiden in een deuk lagen.
In de middag heeft hij me bij de Do it afgezet en heb ik witte verf gekocht kan ik weer verder met het poppenhuis. Dan naar de meubel Caritas om de videoband om te ruilen die geen geluid had en ik kreeg probleemloos een ander en zo waar ook nog dezelfde band „ Bärenbruder“ . Dan naar de Mez gelopen en voor de verkleedkist nu een brandweerpak gevonden in de uitverkoop een helm had ik al. Nog even rondgekeken en keukenhanddoeken en droogdoeken gevonden, precies de kleur enz die ik wilde. De andere die ik altijd gebruik beginnen gaatjes in te komen. Heb nog wel een stapel andere maar ja ik wil graag de goede kleur hebben hangen. Zo lang gezocht niet gevonden en nu loop ik er tegen aan.
Maakt me dag weer een beetje goed. De sneeuwgrens zit toch weer net boven ons en de verwachting is dat er veel gaat vallen in de nacht.
Op mijn gemak naar huis terug gewandeld nu wachten tot Jan weer thuis komt. De broodjes zo maar eens in de oven doen.