Lekker eten en naar Pürgg

Oostenrijk, Steiermark

Vandaag toch echt gewekt door de wekker maar geen moeite met opstaan behalve dat ik het hardstikke koud had. Dus gelijk de houtkachel aangemaakt , het is dan snel warm en ik laat hem dan gewoon weer opbranden want meer niet nodig want dan is de cv weer aan. Het is in de nacht ook minus 8/9 en het had flink gesneeuwd. het sneeuwde nog licht. Dominik kwam om half 8 later ook Theresa. Jannick en Ingrid een bakkie doenen wij besloten naar Liezen te gaan om wat te gaan eten. Je kon vandaag grilplatte voor 2 personen eten voor 9.90 Euro. Ik had ook nog een verjaardagsbon voor een gratis eten en kon kiezen uit 3 verschillende dingen. Ik nam de reuze Schnitzel met frites en kon ook nog kiezen uit Huhn of Schwein. Dat aten Theresa en Dominik samen en het ws zoveel dat ik een deel van de Schnitzel nog ingepakt mee kon nemen. Dan nog even de kinderen laten spelen in het klim/ballenbad en dan weer op weg want we gingen naar de Advent op de Pürgg. Ondertussen sneeuwde het weer flink maar wat erger was de wind. Boven in Pürgg waren er delen waar je gewoon niet tegen de wind op kon en we moesten Theresa echt vasthouden. Omdat we vroeg waren konden we met de auto naar boven anders moet je beneden parkeren en met de bus omhoog. Dat is het probleem niet maar om met die bus weer terug naar beneden te komen. Vanaf de auto door het dorp was geen probleem maar terug de volle wind en de kou was echt adembenemend.Het was denk ik minus 4 maar door de wind veel kouder gevoel. Was even doorbijten en blij dat we in de auto zaten. Ondertussen werd het steeds drukker de ene bus na de andere kwam vol aan met toeristen. Je kon al bijna nergens binnen komen dus het was maar goed dat we vroeg waren gegaan. We hadden echt medelijden met de jongens van de brandweer die ingepakt daar de mensen hielpen parkeren want juist daar was het niet uit te houden door de wind. We vroegen aan de jongen hoe lang hij moest en hij zei tot half 10 vanavond. Toch groot respect dat ze zo geld verzamelen voor van alles en nog wat. Maar wat waren we blij dat we weer thuis waren. Theresa moest van ons om 17 uur naar beneden en Trixi kwam om half 6 . Ik had alvast voor morgen gekookt en het is genoeg dus we hebben beide alvast er van gegeten.
Jan straks het laatste stukje verjaardagstaart. Eigenlijk wel weer een genietdag geweest.
Jannick heeft vanavond alweer een kersteten en feest, eergisteren van de brandweer nu van het RK bij de Hubertus in Stein an der Enns en volgende week van zijn werk bij Loy in Gröbming. Hij heeft vanmiddag de infrarood die beneden in de hobbykamer hing verplaatst naar de kinderkamer want Ingrid vindt het te koud voor Sabrina. Volgens haar is Sabrina daarom steeds verkouden en ik zei haar dat als je tanden krijgt je verminderde weerstand hebt en je het dan toch wel van iemand krijgt. Wij slapen in een onverwarmde kamer en als Theresa bij ons is dus ook. Ik vind het juist niet goed om in een warme kamer te slapen voor kinderen. Maar Ingrid is zo enorme koukleum. Sabrina heeft nu 4 tandjes 2 onder en 2 boven. Het is wel een koude kamer maar met de cv die ook aan is alleen niet de hele dag wordt het ook weer niet zo koud.
Vannacht wordt bij ons minus 16 verwacht.