Jan valt een gat in zijn hoofd

Vanmorgen al om half 6 wakker een rondje ontbijt tv en tegen kwart voor 7 opgestaan. Het is nog frisjes buiten dus de deur open moet nog even wachten ook al zitten er 2 mekkerende katten voor. Uiteraard al vol gevreten.
Ontbeten en nu aan een glas Latte Macchiato over een kwartiertje aan de wandel dan heb ik mijn gesprekstherapie. Ik voel me daar zeer wel bij. Langzaam trekt de nevel op en komt er meer blauwe lucht en meer zon. De herfst is volop aanwezig en ik houd van al die kleurtjes en de glinsterende spinnewebben die over de heggen liggen.
Helaas zeggen de weerberichten dat we de rest van de week wel goede temperaturen hebben rondom 20 maar toch ook veel regenbuien.
Nou ipv therapie maar een ronde gewandeld. Toen er 10 minuten na tijd die ik had niemand was maar even gaan vragen want ze is altijd klokslag daar. Dan blijkt inderdaad dat ik voor een afspraak sta maar ze er niet is tot het einde van de maand. Waarschijnlijk vergeten af te bellen. Het is zonnig dus dan maar een rondje wandelen. Ik moest er zelfs van zweten.
Nu thuis en eerst maar een bakkie koffie.
Vandaag zou mijn vader 87 geworden zijn.
Dan buiten wat aan de winkel voor Sabrina gewerkt (Jan) Die heeft het dakraampje gemaakt.Ik eten gemaakt, frietjes, sperciboontjes , karbonade. Samen met Jan gegeten. Dan tot kwart over 2 gewacht en weer naar beneden. Om half 4 had Jan het grootste deel van de achterwand erin. Ik had de stukjes hout verzameld en nam het mee naar boven en Jan ruimde zijn gereedschap op. Dan komt hij hevig bloedend boven, Ik dacht hoofd gestoten maar hij is blijven haken ergens achter en is achterover op zijn hoofd op de betonnen vloer gevallen. Ik ben gaan kijken of Meli wakker was en ja dat was ze en gevraagd of zij wilde kijken. Ze heeft noodverband en zo aangelegd en is nu met hem naar het ziekenhuis. Fijn dat Meli met Jan mee is. Nu verder afwachten wat er verder gebeuren gaat. Ik heb hem al 100 maal gezegd die kapotte slippers weg te gooien nee dat doet hij niet . ik denk dat die schuld eraan zijn. Dus ik ga zo op zoek en gooi ze zelf weg.

Update 18.00u De wond moest gehecht worden en hij moet een CT maken voor de zekerheid. Daar ben ik wel blij mee want je weet het bij hem maar niet en dat zeiden ze in het ziekenhuis ook. Helaas is het wachten daar op lang. Meli is nog steeds bij hem.

Jannick vertelde dat hij Ingrid op de kast gejaagd heeft, hij heeft verzocht dat ze aan hem door geeft welke 5 dagen de kinderen in September nog komen. Volgens Ingrid helemaal niet want ze heeft 3 weken vakantie. Dus Jannick vraagt het morgen nog een keer en geen reactie is de toezegging dat hij naar het Jugendamt stapt want hij heeft recht op die 5 dagen. We hebben ondertussen al gezien dat Jannick in Oktober 3 weekenden krijgt toebedeeld en een paar dagen aan een weekend omdat Theresa en Sabrina vakantie hebben en daar de nationale feestdag in valt. Weekenden en feestdagen kan zij geen kinderoppas krijgen. Zij wil graag de weekenden en feestdagen werken wegens de toeslagen. Maar dat houdt ondertussen in dat jannick allemaal dagen heeft waar op de kinderen thuis zijn en zij de dagen waar de kinderen de hele dag worden uitbesteed. Wel gunstig voor Jannick als ze het zorgrecht voor de rechter brengt. Want ze heeft vandaag opnieuw gezegd dat ze geen zorgrecht wil delen.

Update half 7 ze zijn weer thuis , de CT was goed dus enige hechtingen en verder niets.

Beterschap voor Jan. Dat verbandmutsje staat hem wel enig.

Liduina 2021-09-14 20:05:38

Heel veel beterschap voor Jan Laat hem lekker rustig aan doen en verwen hem maar Zus😜