Jannick naar Nickelsdorf

Oostenrijk, Nickelsdorf

Jannick op missie in Nickelsdorf in Burgenland

Ingrid en Jannick hadden gisteren een leuke dag gehad in Stadl an der Mur waar de doop was. Ze waren gaan eten op de Turracher Höhe en zelfs daar lag al sneeuw. Het is al veel lager gekomen dan ze hadden voorspeld. Het komt nu tot 1600 m. Gelukkig geven ze voor komende week toch wat warmer op. De 0 graden grens ligt nu op 2000m.

Theresa heeft alvast voor haar verjaardag een pop gekregen van Berti, heel erg leuk ding het is sneeuwwitje met in haar schort vakjes waar de 7 dwergen in zitten. Als je de jurk over het hoofd trekt dan is het de prins en dan kan je er nog wat aan veranderen dan is het de heks. De dwergen zijn vingerpopjes dus veel speelplezier.

Gisteravond kwam al de RK op tv omdat ze dus het eerste konvooi uit de Steiermark hebben opgeroepen en morgen uitzenden. Dus grote kans dat er vandaag weer wat op tv komt ga in ieder geval kijken of ik Jannick dan zie.

Lekker geslapen, het slaapkamerraam staat open en dus een hele frisse kamer. Ik slaap dan gewoon veel beter.
Voor de vluchtelingen was het weer niet echt goed, het hoosde , heel veel wind en koud met lage temperaturen. Velen moesten op straat in dat weer overnachten met alleen een aangereikte deken of folie. Met niet meer aan hun lijf dan shirtje en korte broek en slippers. En ze waren gelukkig en dankbaar dat ze waren aangekomen en eten kregen.
Jannick is met grote waarschijnlijkheid naar Nickelsdorf in Burgenland om daar medische hulp te verlenen. Nog niets van hem gehoord.

Eindelijk in de middag duidelijkheid , hij is inderdaad in Nickelsdorf en hij was op de Duitse tv bij de zender N24 elk hele uur is daar een nieuwsuitzending en dan komt er een stukje uit Nickelsdorf ook en zie je Jannick. Het lukt mij niet om de livestream op de pc te krijgen dan heb ik wel geluid maar het beeld blijft stilstaan.

Ingrid heeft nog steeds een dik gezicht en er loopt nu ook een blauwe streep over. Ze kan ook nog steeds haar mond niet goed open doen of kauwen.