Het was weer zo´n dag.

Weer vroeg wakker maar lekker blijven liggen. Om 8 een poosje ontbijt tv en dan echt douchen. Het zou vandaag in heel Oostenrijk zeer warm worden maar we zitten hier nog onder een wolkendek. Niet koud en geen wind. Maar ook niet warm met 15 graden.
In Oostenrijk zijn ze op dit moment niet zo blij met Nederlandse jongeren die een grote coronacluster hebben gebracht. Waardoor de getallen omhoog vliegen. Willen die het dan maar niet snappen? 18 van de 28 positief en ze hebben de hele omgeving besmet. Ik ben bang dat onze vakantie straks weer niet door kan gaan omdat ze het er over hebben om Nederland weer rood te maken. Het inenten gaat gewoon niet snel genoeg ook niet in Oostenrijk.
Annemarieke ik heb het opgezocht en dit stond er Auf ca 1600 m Seehöhe in unwegsamen Gelände am Kamm, oberhalb der Öfen, stürzte eine Pilotin mit ihrem Schirm ab. Zum Glück konnte Sie ohne Verletzungen mit dem Hubschrauber und Kameraden der Bergrettug Gröbming gerettet werden ! https://www.facebook.com/groebmingwinkl/
Meli was het gras aan het maaien en heeft de badkamer weer helemaal schoon gemaakt. Vooral dat grote bad is een probleem met al die spoilers. Ze heeft het nu met speciaal reiniger gedaan. Ingrid in alle jaren nooit daarom is het een vies bad. Ze willen het eruit maar ja geld geld daar is gebrek aan. Wat dan opvalt is dat Meli dan de grasmaaier leeg maakt en helemaal schoonmaakt.
Opruimen en middageten maken en even bij Letmaier hout halen. Jan heeft het oude doek allemaal eraf gehaald van het voor balkon. Dat was helemaal verteerd. Ik wil nu het nieuwe tegen houten latten zetten zodat het steviger is en minder door de wind wordt gepakt. Het is meermaals door de wind losgewaaid. Dan middageten met Jan , lekker bami met veel groente en kalkoenvlees. Dan nog gebakken ketchapei erbij gemaakt . Jan wil nooit zoetzuur of sambal maar ik wel. Heerlijk smaakte het. Aangezien we tot 2 uur niets kunnen doen deden we ook niets. Vanmorgen lukte het niet mijn afspraken te krijgen in Schwarzach morgen weer proberen want om 12 uur kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn en dan zijn ze er niet meer. Dan om 2 uur begonnen met de huisarts te bellen en dat lukte om half 3 dus nu bloedafname afspraken voor Jan en mij op vrijdag. Om half 3 vroeg ik Jan of hij weer kon beginnen en hij werd reuze boos en zei ik ga al. Maar als er slecht weer komt is dat een probleem voor alle spullen die er staan vooral mijn vriezer.
Er moeten alleen 2 latten komen en dan het doek er weer tegen aan. Ik het balkon aan de tuinkant schoon gemaakt. Heel erg leuk de afgelopen 2 dagen worden we werkelijk goed bezocht door allemaal kleine meesjes van een andere soort dan die we in de winter zien en nog wat grotere vogels. Ze storen zich niet aan ons en vanochtend zat ik mijn koffie op het balkon te drinken met Fiep op schoot en op een meter afstand zaten ze te vreten. Maar de ravage toen ik vanmorgen op het balkon keek was groot. Je moet er wat voor over hebben. De alarmen hoorden we, in Michaelerberg een dierredding. We lezen het wel weer.
Jan is nog steeds bezig en accepteerd geen hulp. En ik maak me dan zorgen omdat hij op een trapje op het balkon gaat staan. Ik ben maar weggelopen anders wordt hij alleen maar pissiger. Zo lang ik nog geluid hoor is het goed.

Jullie voelden hem al aankomen na 3 uur werk moet alles weer uit elkaar want Jan heeft de afstanden minimaal 10/15 cm te groot genomen. Toen ik in het begin zei Jan kijk even het is niet goed werd ik verrot gescholden want hij was nog niet klaar met meten.. Nu barst hij pas echt van woede omdat het dus nioet goed is. Geen ideehoe het morgen gaat worden. Ik heb nu veel dingen in de hal gezet de vriezer hebben we gedraaid zodat de achterkant naar binnen staat en nu maar hopen dat het droog blijft en geen noodweer -. Mijn vriezer is nokvol dus als die er mee kapt heb ik een groot probleem maar hij is niet genegen om iets te doen. Dan staat hij met een touwtje en probeert de zonnestof vast te zetten en ik hem gezegd daar hoeft het nog geen windkracht 2 voor te zijn en alles is weg. Nu heb ik het gedaan en ik heb hem gezegd het enige wat je moet doen is hulp accepteren. Laat ons die dingen samen doen maar dat wil hij niet. Dus nu mag hij nog een keer opnieuw beginnen alle gaten in de muur boren al het hout verplaatsen en opnieuw vastzetten. Ik ben morgenochtend al weg naar mijn therapie. Dus de morgen is gewoon afgeschreven .Ik wil niet dat hij alleen aan de gang gaat maar het zal mij niets verbazen als hij dat wel doet. Het is 6 uur geweest en het is mij genoeg voor vandaag.

Nou, die dame heeft geluk gehad!