Dag 9 hard werken en een zonnige warme dag

Oostenrijk, GRÖBMING

Vanmorgen om 7 uur wakker en goed geslapen. We waren gisteravond naar bed gegaan en ook in slaap gevallen. Dan werd ik wakker en dacht dat het morgen was. Even op de klok gekeken en hetr was pas kwart over 1. Dan toch maar weer gaan slapen en dat lukte ook nog tot 7 uur. Om half 8 opgestaan.
We hadden al 2 dagen iets tot meestal geen internet. Gevolg van het slechte weer en bliksem enz. Ingrid is vandaag gaan bellen maar je komt er niet doorheen. Jannick was met Theresa naar Liezen en ook daar wachttijden tot een uur bij A1. Maar we zouden vanmiddag weer internet hebben. Op de telefoon had ik eerder internet . Maar ergens in de middag toch terug gekomen. Wij waren om half 10 weer aan het werk gegaan en alles weer naar buiten. We liepen al gelijk vanmorgen na het opstaan in korte broek en hemdje en de deuren open. Ook in de kinderkamer gelijk het raam open .Het was nog iets fris maar al snel zeer warm. Om 12 moesten we stoppen want dan mag je geen herrie maken tot 2 en gingen we bij Ingrid weer soep met Oma Kathy´s Kaspressknödel eten. Jan en ik eten het graag maar het is geen maaltijd om de dag op verder te gaan. We hadden na het eten nog een uurtje voor ons zelf dus even uitrusten en dan om 2 weer vol los aan het werk. We zijn klaar met de wand , hoeven niet meer te zagen .We moeten morgen nog wel heel veel schroeven want omdat de platen in elkaar geschoven worden alleen op cruciale plekken vast . Zo bleef er beweging in. Om 19 uur in de avond klaar!!!!!!!!!!!! Dan nog mijn laatste was van 3 opruimen en het bed opmaken. Voor Jan en mij een broodje beefburger gemaakt dat ging er wel in en een Radler erbij die hebben we ons verdiend.
Ingrid was met Theresa en Sabrina naar het Kurpark waar het gebouw van de Alpenverein geopend werd met de klimhal. Er was een groot feest voor de kinderen en ijs en ze konden klimmen en knutselen. Wij wilden liever de tussenwand afkrijgen want daar hikten we nu toch wel tegen aan en zonder anderen in de buurt werkt het ook prettiger dan op je vingers gekeken worden. Ik had goed gerekend veel afsnijhout wat niet gebruikt kon worden maar alles wat ik had berekend gebruikt. Ondanks dat Jan een hele plaat aan de verkeerde kant had afgezaagd en ik daardoor een plaat te kort had heb ik dat kunnen oplossen . Ben zelfs apetrots op mijzelf dat ik het toch maar voor elkaar gekregen heb. Maar wel voorlopig genoeg voor de komende jaren , het is niet mijn beroep of hobby.
Mijn wiskunde leraar zou trots op mij zijn want ik heb zelfs complexe zaken goed gedaan. Ik ben een theorethiker en de praktijk tja maar nu dus wel alles kunnen berekenen en kunnen zeggen hoe het uitgevoerd moet worden. Morgen het fijnere werk en de naden voegen dan kan er eindelijk het behang op en kunnen we met het inrichten beginnen.