Zondag

Vanmorgen om half 8 wakker nette tijd vond ik. Wat tv gekeken en dan rondom half 9 opgestaan. Douchen aankleden en ontbijten. Buiten is het super zonnig , strak blauwe lucht maar nu om half 10 nog altijd minus 7 en het was minus 15. In Nederland zou de elfstedentocht gekte al zijn uitgebroken.
Net eerst maar eens een kop koffie en de bedden afgehaald. De eerste was staat aan .
Ingrid kwam koffie drinken met Sabrina, Theresa was beneden met haar malen nach zahlen bezig. Daar zit ze ik weet niet hoe lang met piepkleine kwastjes te verven. Ziet er ook heel mooi en netjes uit. Uiteraard paarden als thema. De laatste kerstkoekjes en pepernoten staan nog op de tafel. De pepernoten vinden veel aftrek bij Sabrina. hmmmmmmmmmmm hmmmmmmmmm zegt ze dan.
Middageten gemaakt ijsbergsalade, Rösti met bergkaas, gebakken ei erop en Jan nog paddestoelenmix.
Ondertussen de 3e en laatste was in de machine en pas 1 was weer in de kast maar het ruimt op. Net nog even mijn kleine zwarte gewassen op de hand en die hangt in de badkamer op een kleerhanger. Na de onvrijwillige witte wijn douche.
Op Häuserkaibling zo druk dat ze gesloten zijn voor nieuwe skiers die moeten dus uitwijken. Ik dacht nog wel lullig als er wordt gezegd niet allemaal in de vroege morgen tegelijk komen , dan kom je om 11 en mag je er niet meer op. De eerste helicopter ook al vanmorgen gezien. En dat zonder de toeristen. We zitten nu in de totale lock down maar je mag wel buiten sporten of wandelen. Vandaag de eerste inentingen gegeven maar dat zet ook geen zode aan de dijk. Ze hebben voor 5000 mensen entstof gekregen en ik geloof dat Jan en ik ergens eind Februar aan de beurt zijn. Daar win je de oorlog ook niet mee. Ingrid hoeft morgen niet te werken maar moet komen testen. De andere verdiepingen gaan er nu ook aan. Je houdt het toch niet tegen als je het binnen krijgt. Nu dus ook al 5 personeelsleden.
Later hoorden we op het nieuws dat alle toegangswegen verstopt waren zo veel verkeer dat wilde gaan skien en zo wat alle pistes gesloten nadat het vol was. Dat verkeer komt dat mensen in Oostenrijk wel kunnen gaan maar niet kunnen overnachten.

Ik las het in de krant. Bizar!!!