Juni maand

Nederland, Gouda

3 Juni 1991
Vandaag met jannick naar de oogarts, dr Vellekoop. Ze was erg aardig voor Jannick en ze wil hem volgende week maandag al opereren. Daarom moest hij bloed gaan prikken op het lab. Hij raakte totaal overstuur enwas niet meer tot bedaren te brengen.
Ik heb eindelijk het jasje van het pakje afgemaakt en het staat hem erg leuk.
Gisteren waren we weer naar de sauna en zwemmen. Je zwemmen wordt steeds wilder.In bad doen doe ik nu in de badkamer onder de douchestraal. het lijkt dan wel een golfzwembad.Niet te geloven dat hij eerst niet van water hield.
Hij eet nu elke avond met ons aan tafel, gewoon groente , aardappelen, fruithapje. Je eet overdag tussendoor vruchthapjes en vruchtensap.
Ik kreeg van Oma en Opa een foto waar op ik nog duidelijk heel zwanger was.
10 Juni
De grote dagom 10.30 in het zeikenhuis en eerst langs de oogarts die hem nog even wilde zien. Dan opgenomen op de kinderafdeling en tot mijn verwondering op de couveuse afdeling. Hij lag helemaal krab erin. Net een walvis in een aquarium. Dit omdat hij nog zo jong is. Om 13.30 ging hij naar de operatiekamer en om half 3 weer terug. Hij zag er niet uit met een enorm blauw oog en een soort ei onder zijn oog. Maar pijn had hij niet. Om half 4 mocht ik hem weer mee naar huis nemen met een recept voor oogdruppels. Morgen de oogarts bellen. Het rechteroog was in 1 keer goed maar het andere oog hebben ze meerdere keren moeten doen vandaar het dikke blauwe oog.
11 Juni
Jannick heeft zijn eerste avond vierdaagse meegereden. Het was heel leuk bij de intocht zijn kinderwagen versierd met een paraplu en een ketting van liga koekjes. Van Willeke kreeg hij een paar lieve sokjes.
18 Juni
Jannick is vandaag alweer 23 weken. Dol op warm eten vooral met vlees. Dol op fruit en zuivelhapjes. Maar Papa lukt het niet om er iets in te krijgen. Niet met de lepel niet met een fles hij wil alleen Mama.
22 Juni
Vandaag een prachtig autostoeltje gekocht. Hij zit er als een vorst in en vindt het ook nog leuk. Ik heb ook een loopstoeltje gekocht. Hij kan er al mee door de kamer . Alleen nog niet vooruit. Jan vindt dat ik hem te veel verwen. Maar het is ook zo´n schatje.
Jannick mocht mee naar de BBQ van Cecilua de muziekvereniging.
maandag 24 juni 1991, Gouda, Nederland
Jannick weegt 9220 gr. en is 66 1/2 cm lang. een kleine dikkerd. Je trekt een doekje die op je gezicht ligt zelf weg. Je kan al vreemden of bekenden onderscheiden. Je speelt met je eigen voeten. Hij rolt van buik naar rug en terug. Blijft los zitten. Je kan al kruimels tussen duim en wijsvinger pakken. Je zegt je eerste woordjes nee geen mama maar Andy (Randy) en eten. Dat laatste staat natuurlijk wel voor mama. Maar je kan wel mama en papa zeggen.
29 Juni
Ik heb een hesje met een vlinderdasje voor Jannick gekocht. Alvast voor kerst en zijn verjaardag. Normaal zou ik het niet gekocht hebben 120 gulden. Maar de winkel gaat weg en kon dus met flinke korting kopen.