Wörschachklamm

Oostenrijk, Worschachklamm

Sonntag 22.Mai
Snikheet vandaag en volle zon. We hadden nog tot ongeveer half 9 geslapen en ik wilde net gaan douchen kwam Theresa laten zien dat ze al helemaal klaar was. Want Tante Edith en Onkel Harrie kwamen met Viktoria en Leonie. Om half 10 kwam Dominiek. Een poosje samen gespeeld en toen de deurbel ging was Theresa weg .
Jannick zat op mijn pc in onze woonkamer te werken. Dominiek viel in slaap op de bank . Ik kon op mijn gemak het eten maken en toen ik bijna klaar was werd Dominiek wakker. Lekker op het balkon gegeten en daarna zijn we gaan wandelen. We zijn naar de Wörschachklamm gegaan, best een risico want we hadden geen idee wat Dominiek lopen kan. We besloten de Rundwanderweg Klamm Schwefelquelle Burgruine te gaan lopen. Dat viel best nog tegen in die hitte en het laatste stuk na de Klamm om hoog viel me heel erg tegen, klauteren grote stappen en veel boomwortels dus ik voelde me knieen behoorlijk. Bij de Schwefelquelle dacht ik dat Dominiek ging kotsen, het stinkt enorm maar is wel gezond, heerlijk mijn handen in het koude water dat deed me goed en ze stonken daarna niet eens.
Het stuk naar beneden was ook niet overal lekker met dat rolsteen. Maar toch helemaal gelopen en ik had Dominiek een ijsje beloofd als hij het helemaal zou lopen dus bij de Eselranch lekker gaan zitten, wij een Radler hij een ijs. Nog een Krapfen met Marrillen gekocht met zijn drieen gedeeld want het was een hele grote maar wel super lekker en super zoet. Doorgelopen naar beneden. Was blij toen ik de auto
weer zag.

Die Wörschachklamm ist eine enge Schlucht im Kalkgestein an den Südabfällen des Toten Gebirges ins Ennstal. Der Eingang (und Anfang des Wanderweges Richtung Wörschachwald) befindet sich westlich unterhalb der Burgruine Wolkenstein. Der ursprünglich befahrbare Weg durch die Klamm wurde von Gabriel Schally angelegt und im August 1902 der Öffentlichkeit übergeben. Diese Anlage darf als Pionierleistung angesehen werden.
Die Holzskulptur Wildromantische Klamm, von Tom O'Mally 2001 erschaffen, findet sich direkt hinter dem Mauthäuschen zur Klamm.
Ganz in der Nähe befindet sich auch eine Eselranch, auf der nebst einigen Eseln auch ein Lama beheimatet ist.

Bij thuiskomst verwelkomt door Theresa en ze zijn nu samen aan het herrie maken.
De verkiezingen zijn erg spannend er is tussen de 2 overgebleven kandidaten een verschil van 1,8 % en de FPÖ gaat voorop. Als hij niet de 51 % haalt vandaag komt het morgen op de Wahlkarten aan , die worden morgen geteld. Net zelfs het verschil gezakt naar 1,6 % . Maar met van der Bellen voor van die Grüne voor op. Nu 72 % geteld.
Ik vind ze beide niets maar in dit geval zou ik dus wel vdB gestemd hebben. Want meer keus hebben we nu niet meer.

Na 79% geteld vdB nog voorop.

Kan in ieder geval in het ziekenhuis nagenieten van deze dag want ik haat het binnen zijn en het klimaat van een ziekenhuis hoop dan ook snel naar huis te kunnen.

Laatste stand 50% voor beide!!!!!!!!!!! na 91 % De verwachting is dat vdB meer Wahlkarten gekregen heeft maar dat weten ze dus pas morgen.