1e kerstdag

Gisteravond heerlijk gegeten samen met Jan de fotos staan nu bij gisteren erop.
Het sneeuwt ook bij ons op kerstavond en langzaam aan wordt het ook weer wit.
liduina nee ik heb nog geen kaart maar ik heb van heel veel mensen nog niets gekregen ook al hebben ze wel gestuurd. Afgelopen vrijdagmiddag kreeg ik mijn bestelde kerstkaarten pakketje voor de mensen die ik in Oostenrijk een kaart wilde sturen. We hebben er vandaag een aantal zelf rondgebracht de andere dus allemaal te laat. Hopeloos de post hier. De mensen in Nederland hadden van wie ik het weet de kaart met 1 a 2 dagen binnen.
Gistermiddag was Ingrid met Theresa naar de kindermis in de kerk . Ik ben niet gegaan voel me nog niet echt lekker had op de bank zitten slapen en wild eniet meer eruit. Jannick kwam met Sabrina boven. Dan hebben we bij ons de cadeautjes neergezet. Na de kerk Theresa dus helemaal blij want het Christkind was geweest. Dan hebben we de cadeaus geopend.Daarna naar beneden waar ook het Christkind geweest is. We hebben eerst gezongen dan cadeautjes openen en weer gezongen. Daarna gingen we allemaal bij ons zelf eten. Kerstavond is toch weer een fijne avond geworden.
Vanmorgen om half 7 op en aan het kerstontbijt begonnen, Ik heb kerstbomen van bladerdeeg gemaakt de ene hartig met kaas en de andere zoet met chocopasta, ik had een boom van broodjes gebakken en ondertussen de tafel gedekt, vleeswaren en kaas gesneden, tomaatjes en komkommer gesneden. Roerei gebakken want met de vormpjes ei in een vorm bakken ging niet. nadat ze boven kwamen de koffie voor iedereen gemaakt en dan aan tafel om 8. Dat hebben we tot half 10 volgehouden. Sabrina zat tussen Mama en Oma in maar wilde alleen eten van Oma. dan wijst ze aan en dat krijgt ze. Dus stukjes ei, worst, bladerdeeg en brood met chocopasta en tussendoor een slokje jus d´orange. Ze eet dan meer dan Theresa. Na het ontbijt mocht iedereen een Lebkuchen uitzoeken in de boom. Ik had kerstbomen, elanden, mannetjes en kaarsen. Daarna vertrok de familie en Oma ging de keuken opruimen. Nu tot de middag tijd voor mezelf en dan ga ik het middageten voorbereiden. We gaan met zijn allen fonduen.
Het is een witte wereld en we hadden een echte witte kerstavond. Dus de mensen die uit de nachtmis kwamen liepen echt en een sneeuwwereld. Minder leuk dat ik om half 4 wakker werd van Jannick die erg hoestte en het benauwd had. De keuken is recht onder onze slaapkamer en daar was hij, Vanaf 6 kwam de ene na de andere sneeuwschuiver voorbij. Dus dat om half 7 opstaan was niet zo erg want wakker was ik al.
Echt gezellig en lekker gegeten en daarna nog koffie drinken. Eind van de middag ging de familie naar beneden en ik ben gaan douchen even tijd voor mezelf.
Het is vandaag droog gebleven en wit.