Alt Weibersommer

Een sombere morgen maar de middag werdzonnig en lekker.
Theresa en Ingrid kwamen voorbij en Theresa wilde nog wat bij Opa en Oma spelen. Dit tot ze om Keksi,Kokola, en Poepies vroeg en ze die niet kreeg. Dat was dus vragen om koek, chocola en snoepjes. Dan terug naar Mama en daar kreeg ze ook niets behalve haar middageten.
Wij gingen aan de erwtensoep met hemaworst en roggebrood met Hollandse geitenkaas.
Dan de hutspot voor morgen gekookt helaas zonder klapstuk maar met lekkere gehaktballen erbij. Tja Leidens ontzet.
Jannick heeft vanaf morgen een weekje vakantie, helaas moet hij dan ook cursus Italiaans voor zijn werk volgen. Ook heeft hij werk mee naar huis gekregen. Hoera vakantie?? Hij moet vakantiedagen afbouwen maar zo lukt het ook niet. Jan heeft mijn schuifgordijnen in de slaapkamer gemaakt dus dat is nu klaar. Mijn nieuwe wasdroger is gebracht en morgen gaat Jan samen met Jannick omwisselen.
Ik heb dozen uitgezocht en opgeruimd en de hoekkast van de slaapkamer waar van alles in stond uitgezocht en opgeborgen. Het hout buiten op het balkon gestapeld van dozen hout die Jan heeft boven gebracht. Hij heeft de onderkant van het balkon dichtgemaakt door er plastik platen tegen aan te zetten. Dan zijn ook mijn planten beschermd die ik daar laat overwinteren.
Van Ingrid een pak met balkondoek gekregen die ik daarboven ga spannen. Een winterbalkon en het overwinteringshok voor de mensen die roken. Ik heb er ook een vriezer en een grote kast met schoonmaakspullen staan. Dat balkon gebruiken we eigenlijk niet want we hebben een groter zonnig balkon aan de andere zijde aan de huiskamer en keuken.
Het hout ligt nu droog en kunnen het makkelijk pakken. Heel langzaam aan komt er orde.
Ingrid was tijdens het middagslaapje van Theresa wer aan het verven beneden in de hal. Een heel verschil wit en een stuk lichter. Moet alleen vele keren gedaan worden voor het wit is.
We blijven dus voorlopig wel bezig.
Marjanne jij begon tegenover mij over die infrarood verwarming, komt Jannick boven en zegt we gaan waarschijnlijk volgend jaar alles in een keer aanpakken dat is goedkoper en we krijgen dan subsidies van het land. Dan moeten we deze winter nog met de oude ramen en deuren in het trappenhuis maar die worden dan ook vervangen. En de isolatie en de verwarming dus. Ze denken eventueel aan infraroos verwarming en zonnepanelen. Stom he ik had er nog nooit van gehoord. Dan hoor ik dat van jou en komt hij daar mee aanzetten.
Net maar even Diane gebeld , ze heeft al geboekt en komt als Sinterklaas surprise op 5 december dus ik verwacht wel pepernoten en chocoletters.
Ze blijft dan tot dinsdag en heeft een appartementje in Gröbming , het is Gröbming maar richting Moosheim. Wat bof ik met dit enorme verjaardagscadeau voor mijn 60 jaren.