Laatste skidag van Theresa

Oostenrijk, Pruggern Galsterberg

Ik was al vroeg wakker om 6 en dan maar de katten eten gegeven want die laten me dan toch niet met rust. Dan een beetje tv kijken en opgestaan. Het had vannacht weer gesneeuwd voor ons niet zo veel maar in Nederland zou de alarmstufe alweer zijn uitgeroepen. Het was bitterkoud met een graad of 8 a 10 vorst. Wij zijn om half 10 weg gereden naar boven en dat was goed te doen de weg was vrij. Jannick en Ingrid reden eerst naar Schladming om een skikaart voor Jannick op te halen bij het RK. Ik had tegen Jan gezegd dat hij een bewijsje moest opzoeken en meenemen zodat hij een Einheimische kaart kon vragen. Die kan je gebruiken en overal 5 euro korting op een lift kaart. Inderdaad vroegen ze om een bewijs en nu heeft hij de kaart. Boven een poos staan kijken naar wat er allemaal zo rond ging en een poos later zag ik Ingrid en die zei dat Jannick al aan het skien was. Na de rennen die Theresa werkelijk goed deed. Ze skied nu ook echt paralel en snel, ze was zeker verreweg de snelste. Dus ze heeft goed vorderingen gemaakt. Als ze maar eerst in de goede groep terecht komt dit was een klein klasje van 6 of 7 kinderen die allemaal goed skien. Hoewel de een voor haar rechtdoor het blauwe poortje ging en dus viel.
Jannick was een keer hoog gegaan met de stoeltjeslift waar het minus 10 in was en kwam naar beneden. Hij kon vanmorgen zijn helm niet vinden en was dus zonder. Komt er een halve zool dwars over de piste heen geskied zonder te kijken wat er van boven kwam. Jannick zei als ik me helm op had gehad was ik door gegaan maar nu dacht ik laat me maar vallen .
Dan is hij naar beneden gekomen en we moesten allemaal lachen want hij had nog steeds overal sneeuw. Ook zei Jannick onbegrijpelijk ze skien boven aan alle kanten buiten de piste . Dan nog de huldiging en Theresa zei Oma de Burgermeister is er ook. En even later kwam ik Thomas inderdaad tegen. Hij vertelde dat het een harde week geweest was met al die krisensitzungen. Tijdens de huldigingen hing hij de kinderen de medaille om. Hoort er ook allemaal bij -
Jannick is op de skies naar beneden gegaan en wij met zijn allen met de gondel. We hadden afgesproken om ons te treffen bij de Happyalm. Jannick zat er al en we hebben daar wat gegeten en gedronken. Dan terug naar huis Theresa bij ons want in de BMW van de ÖMTC konden anders Jannick zijn skies er niet in.
Nu slaapt Jannick want die gaat vanavond weer taxirijden. De kinderen zijn bij ons want Ingrid moet de auto schoonmaken en dan gaat ze hem naar Schladming brengen waar ze de auto terug kan geven. Theresa wordt dan rond 4 uur opgehaald om naar karate te gaan en Ingrid komt dan met hen ook mee terug naar huis.
jannick kwam nog even dag zeggen voor hij taxi ging rijden en Sabrina was eigenlijk hondsmoe maar vooral er niet aan toegeven. Na half 7 kwamen ingrid en Theresa thuis en toen ik zei dat Sabrina tomatensoep had gegeten wilde Theresa ook maar helaas we hadden alles al opgegeten. Dikke tranen. Maar ze liet zich troosten en nu is iedereen naar beneden en hebben Jan en ik onze rust. Ben ook wel wat gaar dus ik denk niet te laat het bed in .